McDonald’s kiest voor Bennis


Het bureau heeft de ‘beleefdheidskans’ die het van de hamburgerketen kreeg om zich opnieuw te presenteren, met succes gegrepen. Volgens Ferdinand Helmann, senior adviseur bij Bennis Poter Novelli, blijft het bureau tenminste nog voor een jaar verantwoordelijk voor de communicatie-activiteiten van de hamburgerketen.
De afgelopen maanden sprak McDonald’s onder meer met Burson-Marsteller, Hill and Knowlton en met de communicatietak van Boer & Croon. Onvrede over de wijze waarop Bennis het account behartigde, was de reden voor deze informele pitch.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHelmann bevestigt dat er volgens McDonald’s na tien jaar sprake was enige van vermoeidheid in de relatie met Bennis Porter Novelli. Berichten als zou het afscheid van Simon van de Ende een rol hebben gespeeld, ontkent hij. Volgens Helmann zal het bureau zich vooral verbeteren op het punt van ‘accountmanagement en het inbrengen van nieuwe ideeen’.
Dat McDonald’s slechts voor een jaar een contract afsluit is overigens standaard, aldus Helmann. ‘Puur een formele kwestie’.
Communicatiemanager Patrick van Gils van McDonald’s Nederland B.V. bevestigt dat de hamburgerketen zich heeft geheroriënteerd. 'Het is gebruikelijk dat na tien jaar het huidige bureau onder de loep wordt genomen en er opnieuw op de markt wordt rondgekeken. Met als resultaat dat de beste heeft gewonnen', aldus Van Gils.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid