Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s kiest voor Bennis

Mega-account McDonald’s blijft na een uitgebreide oriëntatieronde bij Bennis Porter Novelli.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau heeft de ‘beleefdheidskans’ die het van de hamburgerketen kreeg om zich opnieuw te presenteren, met succes gegrepen. Volgens Ferdinand Helmann, senior adviseur bij Bennis Poter Novelli, blijft het bureau tenminste nog voor een jaar verantwoordelijk voor de communicatie-activiteiten van de hamburgerketen.

related partner content for mobile comes here

De afgelopen maanden sprak McDonald’s onder meer met Burson-Marsteller, Hill and Knowlton en met de communicatietak van Boer & Croon. Onvrede over de wijze waarop Bennis het account behartigde, was de reden voor deze informele pitch.

Helmann bevestigt dat er volgens McDonald’s na tien jaar sprake was enige van vermoeidheid in de relatie met Bennis Porter Novelli. Berichten als zou het afscheid van Simon van de Ende een rol hebben gespeeld, ontkent hij. Volgens Helmann zal het bureau zich vooral verbeteren op het punt van ‘accountmanagement en het inbrengen van nieuwe ideeen’.

Dat McDonald’s slechts voor een jaar een contract afsluit is overigens standaard, aldus Helmann. ‘Puur een formele kwestie’.

Communicatiemanager Patrick van Gils van McDonald’s Nederland B.V. bevestigt dat de hamburgerketen zich heeft geheroriënteerd. 'Het is gebruikelijk dat na tien jaar het huidige bureau onder de loep wordt genomen en er opnieuw op de markt wordt rondgekeken. Met als resultaat dat de beste heeft gewonnen', aldus Van Gils.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in