Overslaan en naar de inhoud gaan

Jubileumcampagne: Libelle 80 jaar

Naar aanleiding van het 80-jarig bestaan komt Libelle met een jubileumcampagne, waaronder een commercial.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne begint op 9 april, het jubileumnummer verschijnt vandaag.

related partner content for mobile comes here

De campagne heeft de pay-off ‘Elke week een feestje’ en Bloom Creative is het verantwoordelijke bureau. De commercials zijn geregisseerd door Marie-Nanette Schaepman (creative director van Bloom en onder meer ex-hoofdredacteur en bedenker JAN magazine).

Naar aanleiding van het jubileum komt het magazine ook met 5 redenen waarom Libelle over 80 jaar nog bestaat 

1. Omdat Libelle werkt als een startup 
Als Libelle een formule was die week na week zou worden ingevuld en uitgerold, was het allang afgelopen geweest. Libelle is een vrouw die elke week een facelift krijgt met andere letters en vormgeving. Geen invuloefening maar alles ‘from scratch’. En ja, dat is een heleboel werk. Misschien zelfs gekkenwerk in een wereld vol gratis informatie. Maar ècht gratis bestaat nu eenmaal niet. Ook niet over 80 jaar.’ 

2. Omdat iedereen houdt van Holland 
Er zijn nu eenmaal dingen, die blijven omdat ze altijd goed zijn. Klassiekers. Libelle is zo Hollands als hagelslag, HEMA en koeien in de wei. 

3. Omdat je van boerenkool best een jurk kunt maken 
Hoe langer je bestaat, hoe belangrijker het is af en toe iets geks te doen, iets hélemaal anders, iets wat niemand verwacht. Een cover met alleen een ei er op. Een Libelle met 10 verschillende covers in de winkel leggen. Op je 80e verjaardag NIET terug gaan blikken. Een Libelle lijstrekkersdebat. Een fietsmodeshow op de Dam. Ebru Umar in je blad. 

4. Omdat delen het nieuwe kopen is 
Libelle deelt deze week haar ‘bedrijfsinformatie’ met de rest van Nederland. Lezeressen kunnen vanaf deze week online hun eigen Libelle maken met een magazinetool met Libelle materiaal en eigen tekst en foto’s. Ze kunnen hem laten drukken in een oplage naar wens en hem insturen naar de redactie. De winnaar mag straks meedoen met de redactie. 

5. Omdat digitaal de toekomst heeft 
De transformatie ‘van tijdschrift naar mediamerk’ is bij Libelle al jaren bezig en gaat nog wel 80 jaar door. Er zijn tijdschriften, boeken, agenda’s, evenementen en aanwezigheid op alle web- en social media platforms. Er wordt gehoopt op een winkel, een tv programma en over 80 jaar misschien wel een hotel op de maan. 



Credits campagne

Verantwoordelijk bij klant: Viviene Werner, Franska Stuy, Maaike van Ruitenbeek, Nicole Boekema

Verantwoordelijk bij bureau: Bloom Creative, Marie-Nanette Schaepman (ook regie commercial)

Director of photography: Jeroen de Bruin.

Postproductiebedrijf: Storm Post Production

De campagne is gedurende het hele jaar te zien op SBS en RTL.
Er is ook een radiocampagne op 538, 100% NL, Q-Music en Sky Radio. In print is de campagne te zien in Linda, Margriet, Flair en Viva. Online: vrouwennetwerk Sanoma.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in