Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw naamcreatiebureau: The Luminaries

Annedien Hoen, Iris van Sen en Erwin Wijman willen met The Luminaries namen ontwikkelen waarmee bedrijven hun strategie waar kunnen maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Namen met onderscheidend vermogen, impact, overtuiging, merkkracht, overredingskracht en ingebakken verleiding en merktactiek. Dat is het soort namen waarmee The Luminaries het verschil willen gaan maken.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe gespecialiseerde bureau wil bovendien het vak naamcreatie in Nederland beter op de kaart zetten, zo schrijven de drie oprichters in een begeleidend persbericht. Want, zeggen ze: &;Er zijn weliswaar drie of vier gespecialiseerde naamcreatiebureaus in Nederland maar de meeste namen van merken, organisaties en producten worden er tussen de soep en de aardappelen bij gedaan. Of op achternamiddagen tussen macbook en ordnerkast.&

Erwin Wijman is naamstrateeg, marketingdeskundige (Adformatie-)journalist en auteur van verschillende marketingboeken waaronder De bedrijfsnamenfabriek (Nieuw Amsterdam, 2007) en Vlinder in de boksring (Adfo Groep, 2014).

Naamstrateeg Annedien Hoen (foto, rechts) heeft ervaring als identiteitontwerper, creatief strateeg en extern creatief voor bureaus en als freelance naambedenker.

Visueel strateeg Iris van Sen (foto, midden) werkte in de reclamewereld, is medeoprichter van Nieuwe Garde, doet als zelfstandige identiteitstrajecten en verzorgt trainingen en advieswerk bij HBO-kunstvakopleidingen als ArtEZ en Minerva Academie voor Popcultuur.

Een goede naam kan zonder reclame, denken The Luminaries, die zich ook willen onderscheiden door geen &;synthetische&; namen te ontwikkelen: &;uit overtuiging maar ook omdat het te veel geld kost om dat soort namen bij de doelgroep top-of-mind te krijgen. Een goede naam kan zonder reclame, sterker: een goede naam is reclame.&;

Over hun eigen naam: &;The Luminaries klinkt als een nieuw popbandje en dat is expres.&;

The Luminaries zorgen voor een nieuw geluid, wil het drietal duidelijk maken, en naast stralend hemellichaam staat luminary ook voor iemand die een inspiratiebron is voor anderen, een personage vol betekenis en verhalen. 

The Luminaries weten zich gesteund door een Raad van Advies die bestaat uit: Rik Riezebos, algemeen directeur van Eurib/European Institute for Brand Management en auteur van het standaardwerk Merkenmanagement; Bas Kist, partner en medeoprichter van merkenbureau Chiever Marks & Brands; en Jan Kuitenbrouwer, directeur van de Taalkliniek, schrijver en columnist van NRC Handelsblad.

Foto: Melinda-Lou van der Linden/melinden.com

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in