Carat: groei wereldwijde advertising dankzij digitale media


Omgerekend bedragen de advertisingbestedingen dit jaar 551 miljard dollar.
Carat voorspelde in september vorig jaar nog een stijging van 4,5 procent voor 2014. De nieuwe analyse is gebaseerd op data uit 59 markten in Amerika, Azië-Pacific en EMEA. Alle markten laten een stijging zien volgens Carat, zelfs West-Europa, zij het met een heel voorzichtige 1,8 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSCentraal- en Oost-Europa laten een groei zien van 5 procent, de regio Noord-Amerika 4,3 procent. Latijns Amerika maar liefst 12 procent.
De stijging is geheel te danken aan digitale media; digitale mediabestedingen groeien in 2014 met 15,5 procent en dat maakt ze tot de enige media die dit jaar marktaandeel winnen. In Groot-Brittannië, Denemarken, Nederland, Noorwegen en Zweden zijn digitale media al nummer 1, aldus Carat.
Carat zegt vertrouwen te hebben dat de daling in sommige delen van West-Europa vanaf nu verleden tijd is. Groot-Brittannië bijvoorbeeld groeit dit jaar met 5 procent. Een stuk meer dan bijvoorbeeld de VS (4,3 procent), Canada (3,8 procent), Spanje (2,3 procent) en Australië (2,1 procent).
Alleen Italië laat nog wel een daling zien. 1,3 procent. Maar ze komen wel terug van minus 10,3 procent in 2013.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid