Overslaan en naar de inhoud gaan

Carat: groei wereldwijde advertising dankzij digitale media

De 'global adspend' groeit dit jaar met 4,8 procent, en in 2015 nog eens met 5 procent. De stijging is overal te zien, zelfs in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omgerekend bedragen de advertisingbestedingen dit jaar 551 miljard dollar.  

related partner content for mobile comes here

Carat voorspelde in september vorig jaar nog  een stijging van 4,5 procent voor 2014. De  is gebaseerd op data uit 59 markten in Amerika, Azië-Pacific en EMEA. Alle markten laten een stijging zien volgens Carat, zelfs West-Europa, zij het met een heel voorzichtige 1,8 procent.

Centraal- en Oost-Europa laten een groei zien van 5 procent, de regio Noord-Amerika 4,3 procent. Latijns Amerika maar liefst 12 procent.

De stijging is geheel te danken aan digitale media; digitale mediabestedingen groeien in 2014 met 15,5 procent en dat maakt ze tot de enige media die dit jaar marktaandeel winnen. In Groot-Brittannië, Denemarken, Nederland, Noorwegen en Zweden zijn digitale media al nummer 1, aldus Carat.

Carat zegt vertrouwen te hebben dat de daling in sommige delen van West-Europa vanaf nu verleden tijd is. Groot-Brittannië bijvoorbeeld groeit dit jaar met 5 procent. Een stuk meer dan bijvoorbeeld de VS (4,3 procent), Canada (3,8 procent), Spanje (2,3 procent) en Australië (2,1 procent).

Alleen Italië laat nog wel een daling zien. 1,3 procent. Maar ze komen wel terug van minus 10,3 procent in 2013.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in