Interactive print


Cafe Joe slaat een brug tussen reclame en de echte wereld met de smartphone. Met als centrale gedachte dat de dag niet beter kan beginnen dan met een lekkere kop koffie bij je krantje, stuurt de koffieketen krantenlezers middels een interactieve printreclame van Y&R Tel Aviv naar een van hun vestigingen. De bijbehorende QR-code geeft een code voor gratis koffie en gidst de krantenlezer, via Google Maps, naar de dichtstbijzijnde Cafe Joe.
Achteruitkijkspiegeltje
Er wordt al langer geëxperimenteerd met interactieve print. Zo laat het Zuid-Afrikaanse bureau 140BBDO de rijervaring van een Mercedes Benz CL63 AMG beleven via de smartphone. Deze werkt in de visual van de advertentie als achteruitkijkspiegeltje waarin een vervelende bumperklever in no time verdwijnt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Pratende dictators
Publicis Brussels scoorde hoog bij de vorige editie van Cannes Lions met hun ‘Reporters without Borders’- campagne, waarin dictators letterlijk de stem krijgen van onafhankelijke journalisten.
Overigens is in Adformatie ook interactieve print te beleven. De rubriek Adworld op pagina 10 van Adformatie 23, die vandaag verschijnt, is verrijkt met Layar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid