Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet Unilever: +11,5 pct

Unilever zag de verkoop van onder meer persoonlijke verzorgingsproducten flink stijgen in het eerste halfjaar van 2012. De omzet van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte Unilever donderdag bekend. De omzet groeide in het tweede kwartaal minder hard dan in het eerste kwartaal. De bedrijfswinst kwam in de eerste 6 maanden van dit jaar uit op 3,4 miljard euro, een stijging met 4 procent. De nettowinst bedroeg 2,4 miljard, een plus van 1 procent.

related partner content for mobile comes here

Voedingsmiddelen, dranken en ijsjes verkochten in tegenstelling persoonlijke verzorgingsproducten slechter. De verkoopvolumes daalden. Dat werd iets gecompenseerd door hogere prijzen.

Topman Paul Polman noemde de resultaten in een toelichting 'solide en consistente'. Polman: 'Unilever realiseerde wederom volumegroei die beter was dan onze markten in wereldwijd verslechterende economische omstandigheden en een aanhoudend sterk concurrerende omgeving.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in