
Dat maakte Unilever donderdag bekend. De omzet groeide in het tweede kwartaal minder hard dan in het eerste kwartaal. De bedrijfswinst kwam in de eerste 6 maanden van dit jaar uit op 3,4 miljard euro, een stijging met 4 procent. De nettowinst bedroeg 2,4 miljard, een plus van 1 procent.
Voedingsmiddelen, dranken en ijsjes verkochten in tegenstelling persoonlijke verzorgingsproducten slechter. De verkoopvolumes daalden. Dat werd iets gecompenseerd door hogere prijzen.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensTopman Paul Polman noemde de resultaten in een toelichting 'solide en consistente'. Polman: 'Unilever realiseerde wederom volumegroei die beter was dan onze markten in wereldwijd verslechterende economische omstandigheden en een aanhoudend sterk concurrerende omgeving.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee