Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Groupon stimuleert disloyaliteit’

Maar 7 procent van de Groupon-gebruikers keert terug naar een restaurant om het volle pond te betalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de mensen die uit eten gaan met een Groupon-voucher, legt 11 procent een herhalingsbezoek af. Maar 7 procent betaalt bij een herhalingsbezoek het volle pond, de rest wapperde opnieuw met een kortingsbon. Van de restaurantgangers zonder Grouponvoucher komt een veel hoger percentage terug: 29 procent. Dat blijkt uit een onderzoek onder in totaal 479 respondenten en 183 deelnemers aan Groupon, dat is uitgevoerd door marktonderzoekbureau The Choice in opdracht van SRM.

related partner content for mobile comes here

Het is volgens Max Kohnstamm, marketingspecialist SRM, de belangrijkst reden om niet met Groupon in zee te gaan. ‘Het levert geen nieuwe betalende klanten op.’ Terwijl het de restaurateur wel heel veel geld kost. Kohnstamm rekent voor: ‘De aanbieding is altijd heel scherp. Bijvoorbeeld uit eten voor 30 euro in plaats van 60 euro. Maar van de 30 euro die het restaurant in rekening brengt, moet het 15 euro afdragen aan Groupon, terwijl het overigens wél over de volle 30 euro btw moet afdragen. Het einde van het liedje is dat hij twee driegangenmenu’s moet serveren voor 13,20 euro.’

Meer uitgebreide berichtgeving over dit onderwerp in Adformatie .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in