Etos en Francine Oomen lanceren verzorgingslijn voor tienermeisjes
Slim bedacht: Etos ontwikkelde samen met jeugdboekenschrijfster Francine Oomen, bekend van de Hoe overleef ik…-reeks, een verzorgingslijn speciaal voor meisjes van 9 tot 14 jaar.
De verzorgingslijn wordt 14 november gelanceerd en bevat een douchegel, bodylotion en facewash, maar ook accessoires zoals een toilettas, nagelsetje en een borstel. De producten zijn opgenomen in het vaste assortiment.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisFrancine Oomen had het al een tijd op haar verlanglijst staan: een lichaamsverzorgingslijn speciaal voor haar doelgroep, waarbij de producten zoveel mogelijk (voor 95 procent) zijn samengesteld uit natuurlijke, hypoallergene ingrediënten, die op verantwoorde wijze zijn geproduceerd.
Ahold-woordvoerder Rianne van der Sar zegt over de samenwerking: ‘Voor de doelgroep 9 – 14 hadden wij nog geen speciale productlijn. In de leeftijd 9 -14 komen meisjes voor het eerst in aanraking met persoonlijke verzorgingsdilemma’s en hebben zij vragen zoals ‘Hoe voorkom ik vet haar?’ en ‘Hoe kan ik mijn pukkeltjes verzorgen?’ We hebben daarom samen met Francine Oomen een ‘Hoe overleef ik ‘ productlijn ontwikkeld waarmee je problemen die je tegenkomt op het gebied van persoonlijke verzorging op een leuke manier overleeft en die goed matcht met de ‘Hoe overleef ik ‘ wereld waarmee Francien Oomen tienermeisjes helpt bij hun puberteit.’
Francine Oomen schreef inmiddels dertien Hoe overleef ik…-boeken over Rosa van Dijk en haar vrienden en familie. Het begin van Rosa's puberteit valt samen met een aantal grote veranderingen in haar leven: de scheiding van haar ouders, een verhuizing, een stiefvader en de komst een bejaarden-liefdesbaby... In 2008 verscheen de eerste Hoe overleef ik…-film, daarna kwamen spellen, agenda’s, schriften, een website, een musical en elke twee maanden wordt het Hoe overleef ik…-tijdschrift uitgegeven.
Mini-tijdschrift
Ter introductie van de verzorgingslijn wordt een mini-uitgave van het Hoe overleef ik…-tijdschrift uitgebracht. Hierin geeft Francine tips voor gebruik van de producten én survivaltips: Hoe overleef ik… puistjes?, Hoe overleef ik… na het douchen? en Hoe overleef ik… een bad-hair day? Het mini-tijdschrift wordt 5 december cadeau gegeven bij aankoop van een Hoe overleef ik…-verzorgingsproduct.
Etos en Oomen ondervroegen 600 meisjes naar hun verzorgingsrituelen: veruit de meeste meisjes tussen de 9 en 14 jaar hebben eigen toiletspullen. Ze gebruiken vooral douchegel en shampoo. Daarnaast zijn bij de meisjes ook deodorant en nagellak populair.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid