Overslaan en naar de inhoud gaan

Gartner: budget voor digitale marketing groeit met 10%

Het budget dat bedrijven beschikbaar stellen voor digitale marketing groeit dit jaar met 10% ten opzichte van 2013.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het van onderzoeksbureau Gartner. Bedrijven geven in 2014 gemiddeld 10,7% van hun jaaromzet uit hun marketingactiviteiten. Daarvan gaat 3,1% naar digitale marketing.  Dit is 20% meer dan de 2,6% die in 2012 beschikbaar werd gesteld.

related partner content for mobile comes here

De percentages verschillen uiteraard per bedrijf. 11% van de respondenten gaf aan in 2013 meer dan de helft van zijn of haar marketingbudget te hebben gereserveerd voor digitale activiteiten. In 2012 gaf slechts 3% van de marketeers aan dit te doen. Gemiddeld gaven marketeers 28,5% van hun marketingbudget uit aan digitale marketing. Dit is hoger dan de 25,5% in 2012.

Dit budget wordt aan uiteenlopende doelen uitgegeven. 12,2% van het budget voor digitale marketing ging naar adverteren op digitale platformen. Marketeers geven echter aan nog steeds met de effectiviteit van digitale advertenties te worstelen. Zowel media, advertentiebureau&;s, brancheverenigingen en adverteerders werken allen aan het verbeteren van deze effectiviteit. Zo wordt onder andere steeds meer aandacht besteed aan het ontdekken van vervalst webverkeer, wat een digitale adverteerder fors op kosten kan jagen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in