Drift
Er is weer een nieuw blad aan de horizon. Het heet Drift Magazine. Het eerste nummer ligt nu in de winkel. Het is (zoals ze zelf aangeven) meer dan een magazine en een website; het is een filosofie. De USP van Drift is dat keuzestress centraal staat .
Drift is een nieuw blad dat voor en door vrouwen van nu is gemaakt. Vrouwen met Drift zijn vrouwen met kracht, passie en beweging. Niks geen superwomen, maar gewoon lekker zichzelf. En ze helpen elkaar.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet blad Drift past prima in de trend van zelfverwezenlijking die we al een tijdje waarnemen in tijdschriftenland, maar ook in de krant en op TV. Drift doet dan ook denken aan titels als Happinez, Hart en Ziel, Mind Magazine, Dus ik ben en Flow . Overigens zijn twee titels crossmediale initiatieven, waarbij krant en televisie intensief samenwerken en de website de nodige ondersteuning verzorgt (en misschien wel het centrale punt is).
Bij Drift staat dat nog allemaal in de kinderschoenen. De website is vooralsnog nogal mager en benut weinig tot geen mogelijkheden die een website kan bieden. Er wordt een aanzet gegeven tot een netwerk, maar dat is nog niet actief.
De crossmediale aanpak versterkt de formule. Op de interactieve website www.drift-magazine.nl kunnen bezoekers hun ervaringen en kennis delen, tests doen en in contact komen met andere vrouwen en coaches.
Juist omdat Drift aangeeft dat lezeressen elkaar helpen en ook bijdragen aan het blad is het jammer dat er online weinig te beleven valt, terwijl het blad al in de winkel ligt.
Het blad zelf is een glossy zonder glans (mat papier) en er staan artikelen en columns in. Wat opvalt is dat er erg veel beeld gebruikt wordt en eigenlijk weinig tekst te lezen valt. Er zijn wel een aantal pagina’s gevuld (zoals het goed zelfverwezenlijkingsmedium betaamt) met zelftesten en zelfhulp. Het blad moet nog groeien en daarvoor hebben ze lezeressen nodig die zichzelf een Drifter vinden en anderen willen helpen met hun verhaal.
Drift werkt niet samen met adverteerders, maar met co-creators . Die noemen ze dan Adverdrifters. In de tariefkaart staat dat ze samen met de co-creators waarde(n) willen toevoegen aan de beleving van de lezer.
De intentie van Drift is goed, maar ze moeten wel echt in beweging komen om het tot een succes te maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid