Overslaan en naar de inhoud gaan

Corporate storytelling: maar waarover?

Zoals ik reeds eerder schreef geloof ik sterk in het idee van storytelling, ook door bedrijven. De Edelman Trust barometer 2007 laat zien…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoals ik reeds eerder schreef geloof ik sterk in het idee van storytelling, ook door bedrijven. De laat zien dat het vertrouwen in bedrijven sterker aan het worden is dan het vertrouwen in de overheid. Daar liggen dus kansen!

related partner content for mobile comes here

Stakeholders zijn bereid goed te luisteren. Als bedrijf heb je veel verhalen te vertellen. Corporate blogging leent zich daar uitstekend voor. Zie

Alleen, welke verhalen doen het nou wel en welke niet?

Als het bedrijf open, authentiek, toegangkelijk is, maar ook midden in de samenleving staat en daar eigen verantwoordelijkheid neemt, de zg. dan is er veel te vertellen.

Zoals uit onderzoeken over de corporateblogs blijken ( zie de molblog link) willen stakeholders graag weten wat de drivers van een organisatie zijn, welke visie men heeft en wat men in de nabije toekomst denkt te gaan doen met de steeds veranderende marktomstandigheden.

Wij hebben de volgende onderwerpen benoemd, waarover een bedrijf veel kan vertellen, indien men tenminste voldoet aan onze definities van deze ondewerpen (ik geef de steekwoorden weer):

Leiderschap.
Faciliterend, laag hierarchisch, authentiek, open, toegankelijk. De visie in de organisatie levend houden, permanent herijken en draagvlak creeren voor veranderingen, toekomstige obstakels opruimen.

Cultuur.
Erkenning en begrip voor alle stakeholders. Beseffen, dat naast human capital, het steeds belangrijker wordt. doet hier momenteel onderzoek naar. Open communicatie met een nieuwe balans tussen emotie en ratio. Ondernemende werknemers. Communicatieve zelfsturing conform het inzicht dat

S.C.I.M.
Stakeholder communicatie van informatie management.
Iedere stakeholder over de juiste informatie, op het juiste moment, in de juiste vorm( medium keuze), op de juiste plek laten beschikken.

Branding.
Een range van activiteiten om stakeholder communicatie contactmomenten te creëren, te faciliteren, te managen en te evalueren, resulterend in een reeks van consistente en unieke stakeholder ervaringen, om zodoende het proces van "ontmoeten" en "verbinding" te optimaliseren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in