Overslaan en naar de inhoud gaan

Misleiding in HDTV-commercials?

Op mijn eigen weblog schreef ik onlangs over de nieuwe commercial van Sony HDTV. Eigenlijk ging het me daarbij over de muziek die gebruikt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op mijn eigen weblog schreef ik onlangs over de . Eigenlijk ging het me daarbij over de muziek die gebruikt wordt (Iron Maiden, hell yeah!), maar ik kreeg een e-mail met een interessante kijk op de zaak:

related partner content for mobile comes here

Ik zit net je site te bekijken en zie dat stukje staan over de muziek van Maiden in commercials. Ik had het er met mijn vriendin laatst nog over: Hoe gek is het dat ze reclame maken voor HDtv's, en dan waanzinnige plaatjes laten zien, die je ook kunt zien op zo'n nieuwe Sony tv.....je ziet die beelden dan toch op je eigen tv?!! Snap je wat ik bedoel? Echt grappig.

Ja, als je het zo bekijkt zijn die commercials pure misleiding. Je wordt immers verleid door haarscherpe beelden die je zogenaamd alleen op een HDTV kunt zien. Maar je ziet ze toch echt op je eigen (ouderwetse) televisie. Schuilt daarin de echte uitdaging: mensen overtuigen om iets te kopen dat ze eigenlijk niet nodig hebben?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in