Overslaan en naar de inhoud gaan

Kellogg mindert kinderreclame

Kellogg Company maakte gisteren bekend dat het op vrijwillige basis het aantal advertentie-uitingen gericht op kinderen tot 12 jaar voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

maakte gisteren bekend dat het op vrijwillige basis het aantal advertentie-uitingen gericht op kinderen tot 12 jaar voor producten die niet voldoen aan de voedingsrichtlijnen als het gaat om calorieën, suiker, vet en zout (zoals Froot Loops, Apple Jacks cereals en Pop-Tarts) zal minderen.
(Jaja, ik weet het, beetje lange zin.)

related partner content for mobile comes here

Dat is vandaag in de te lezen. (Inloggen noodzakelijk.)

Ook zei Kellogg dat het niet langer gebruik zal maken van stripfiguurtjes of 'branded toys' om hun voedingsproducten te promoten, tenzij het om voedsel gaat dat wel aan de richtlijnen voldoet zoals Frosted Flakes en Rice Krispies met echte aardbeien. Gewone Rice Krispies vallen daar niet onder, want daar zit te veel zout in.

Producten die niet aan de richtlijnen voldoen, zullen op termijn worden aangepast.

Kelloggs-ceo David Mackay tegen de New York Times: 'Het is een grote verandering. Waar mogelijk zullen we zaken veranderen zodat dat de smaak van de producten niet negatief zal worden beïnvloed.' Voor de producten waar dat niet bij lukt stopt Kellogg dus met het aanspreken van de jonge doelgroep.

Nou, of het helemaal vrijwillig is...
Kellogg verandert zijn beleid zo'n 16 maanden nadat het samen met Viacom, de eigenaar van Nickelodeon, zware kritiek kreeg van onder andere belangengroep Center for Science in the Public Interest en Campaign for a Commercial-Free Childhood. Deze organisaties dreigden met een rechtszaak. Die rechtszaak is nu van de baan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in