Kellogg mindert kinderreclame
Kellogg Company maakte gisteren bekend dat het op vrijwillige basis het aantal advertentie-uitingen gericht op kinderen tot 12 jaar voor producten die niet voldoen aan de voedingsrichtlijnen als het gaat om calorieën, suiker, vet en zout (zoals Froot Loops, Apple Jacks cereals en Pop-Tarts) zal minderen.
(Jaja, ik weet het, beetje lange zin.)
Dat is vandaag in de New York Times te lezen. (Inloggen noodzakelijk.)
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOok zei Kellogg dat het niet langer gebruik zal maken van stripfiguurtjes of 'branded toys' om hun voedingsproducten te promoten, tenzij het om voedsel gaat dat wel aan de richtlijnen voldoet zoals Frosted Flakes en Rice Krispies met echte aardbeien. Gewone Rice Krispies vallen daar niet onder, want daar zit te veel zout in.
Producten die niet aan de richtlijnen voldoen, zullen op termijn worden aangepast.
Kelloggs-ceo David Mackay tegen de New York Times: 'Het is een grote verandering. Waar mogelijk zullen we zaken veranderen zodat dat de smaak van de producten niet negatief zal worden beïnvloed.' Voor de producten waar dat niet bij lukt stopt Kellogg dus met het aanspreken van de jonge doelgroep.
Nou, of het helemaal vrijwillig is...
Kellogg verandert zijn beleid zo'n 16 maanden nadat het samen met Viacom, de eigenaar van Nickelodeon, zware kritiek kreeg van onder andere belangengroep Center for Science in the Public Interest en Campaign for a Commercial-Free Childhood. Deze organisaties dreigden met een rechtszaak. Die rechtszaak is nu van de baan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid