Overslaan en naar de inhoud gaan

Vooruitlopen op wetgeving: een 'do' of een 'don't'?

Stilzwijgende verlenging en jaarcontracten zijn bij veel consumenten al jaren een doorn in het oog. De ministerraad stemde enige tijd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toch introduceerde vorige week, als eerste breedbandaanbieder in Nederland, het . Consumenten kunnen een ADSL Instap Surfen en ADSL Snel Surfen abonnement nu per maand opzeggen en zitten er dus geen jaar aan vast.

related partner content for mobile comes here

Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, vandaar dat er al jaren in de politiek over een rookverbod in horecagelegenheden wordt gesproken. Zou het eerst gefaseerd worden ingevoerd, op dit moment staat het op de planning voor de zomer van 2008.

Fastfoodketen is sinds 1 maart echter al geheel en hiermee het eerste fastfoodketen met een rookverbod in ons land. Volgens Marketingdirecteur Eric Voges past het rookverbod in het beleid om een vooruitstrevende 'real food fast' formule te zijn.

Het interessante aan deze twee cases is dat Het Net en KFC beide met hun maatregelen vooruitlopen op de wetgeving. Ze besloten proactief tegemoet te komen aan de wens van veel consumenten én de wetgever. Als je het mij vraagt is een first mover strategie in deze vooral vanuit een free publicity gedachte een interessante keuze. Al heeft KFC er op dit gebied naar mijn weten tot op heden heel wat meer uit weten te halen dan Het Net. Ook kan het, uiteraard afhankelijk van het onderwerp, sympathie wekken bij de consument wat zich weer kan vertalen naar een aankoop. Daarnaast vind ik het ook wel van lef getuigen als bedrijven op de zaken vooruit durven lopen.

Genoeg over wat ik er van vind, tijd om uw mening te geven. Is vooruitlopen op wetgeving vanuit marketingoogpunt een 'do' of een 'don't'?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in