Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes 2007: Bronzen Print Leeuw voor DDB

DDB Amsterdam won bij de Print-uitreiking de enige bronzen Leeuw voor de Volkswagen Touareg-advertentie Boeing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarop is een Touareg te zien die een enorme Boeing voortsleept met daarachter een vouwwagen. ‘ Overdrijven mag in reclame (vandaar de vouwwagen)’. Nederland had slechts 2 shortlist-vermeldingen. Deze prijs wordt net als de Grand Prix voor Saatchi & Saatchi NY toegekend aan een bestaande opdrachtgever van een bureau.

related partner content for mobile comes here

De Grand Prix ging naar een serie advertenties voor een vlekkenverwijderaar van Procter & Gamble. ‘Als er een trend valt te signaleren is het in ieder geval dat er heel goed werk is gemaakt voor bestaande merken’, zo zei juryvoorzitter Bob Scarpelli van DDB Chicago. Hij verwees hiermee naar de vele one-offs en ghost-ads die het festival vaak overstromen.

Als runner-up voor de Grand Prix gingen onder andere Milk bottle/Costume/Highland Dancer voor Axe en de advertenties Big Night out/Manhattan/ My Girlfriend voor Procter & Gamble eveneens van Saatch & Saatchi NY. De Nederlandse copywriter Menno Kluin, sinds twee jaar bij Saatchi & Saatchi NY, werkte ook mee aan een aantal winnende campagnes.

In totaal werden er 73 prijzen uitgereikt, 36 keer brons, 24 keer zilver, 12 keer goud en een Grand Prix. Dat is een prijs minder dan vorig jaar. Het was overigens voor het eerst in jaren dat het aantal inzendingen in print daalde, evenals film. In alle andere categorieën was een stijging te zien.

Meer op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in