Cannes 2007: Bronzen Print Leeuw voor DDB
Daarop is een Touareg te zien die een enorme Boeing voortsleept met daarachter een vouwwagen. ‘ Overdrijven mag in reclame (vandaar de vouwwagen)’. Nederland had slechts 2 shortlist-vermeldingen. Deze prijs wordt net als de Grand Prix voor Saatchi & Saatchi NY toegekend aan een bestaande opdrachtgever van een bureau.
De Grand Prix ging naar een serie advertenties voor een vlekkenverwijderaar van Procter & Gamble. ‘Als er een trend valt te signaleren is het in ieder geval dat er heel goed werk is gemaakt voor bestaande merken’, zo zei juryvoorzitter Bob Scarpelli van DDB Chicago. Hij verwees hiermee naar de vele one-offs en ghost-ads die het festival vaak overstromen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAls runner-up voor de Grand Prix gingen onder andere Milk bottle/Costume/Highland Dancer voor Axe en de advertenties Big Night out/Manhattan/ My Girlfriend voor Procter & Gamble eveneens van Saatch & Saatchi NY. De Nederlandse copywriter Menno Kluin, sinds twee jaar bij Saatchi & Saatchi NY, werkte ook mee aan een aantal winnende campagnes.
In totaal werden er 73 prijzen uitgereikt, 36 keer brons, 24 keer zilver, 12 keer goud en een Grand Prix. Dat is een prijs minder dan vorig jaar. Het was overigens voor het eerst in jaren dat het aantal inzendingen in print daalde, evenals film. In alle andere categorieën was een stijging te zien.
Meer op Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid