Twee Leeuwen Nederland bij Promo & Direct
Vorig jaar won Nederland geen Lions Direct. BSUR won een Promo Lion voor de Glamour Stiletto Run. Het is de eerste Promo Lion voor Nederland. Vorig jaar werd de prijs voor het eerst uitgereikt. Omdat het aantal inzendingen nog niet boven de duizend ligt wordt er nog geen onderscheid gemaakt tussen brons, zilver en goud.
De dm Grand Prix ging dit jaar naar Spanje naar het bureau Shackleton voor het werk voor de Banco Gellego. De case werd gebouwd rondom de keeper van het Spaanse elftal die tijdens het WK voetbal vorig jaar flauwviel. De bank kwam maanden later met een verklaring hiervoor en noemde ook een product naar Jules Lopetegui.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe Promo Grand Prix ging naar het TBWAWhybin Auckland voor Bonded by Blood voor NZRU/Adidas. Om de verkoop van All Blacks Rugby-shirts te bevorderen bedacht het bureau posters die met echt bloed van de rugbyspelers werden gedrukt. Bij aankoop van een shirt kreeg de consument een poster die in beperkte genummerde oplage werd gemaakt.
Opvallend was dat landen als de Verenigde Staten (1) en Groot-Brittannie (0) nauwelijks bij de winnaars waren vertegenwoordigd, terwijl Aziatische landen en Australie en Nieuw-Zeeland juist veel prijzen wonnen. In totaal werden 20 Promo Lions en een Grand Prix uitgedeeld.
Ook werden de winnaars van de Young Creatives Competition Print bekendgemaakt. Het Chileense team Juan Pablo Gaete en Michael Honeyman van Publicis won deze competitie. Zilver ging naar Australie en de Philippijnen en brons naar Brazilie. Het Nederlandse team - Niek Eijsbouts en Gijs van den Berg (Doorn & Roos) - viel niet in de prijzen.
Lees een uitgebreider verslag op Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid