Overslaan en naar de inhoud gaan

Twee Leeuwen Nederland bij Promo & Direct

Doom & Dickson heeft gisteren een bronzen Lions Direct gewonnen tijdens het reclamefestival in Cannes. Het bureau won de prijs voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar won Nederland geen Lions Direct. BSUR won een Promo Lion voor de Glamour Stiletto Run. Het is de eerste Promo Lion voor Nederland. Vorig jaar werd de prijs voor het eerst uitgereikt. Omdat het aantal inzendingen nog niet boven de duizend ligt wordt er nog geen onderscheid gemaakt tussen brons, zilver en goud.

related partner content for mobile comes here

De dm Grand Prix ging dit jaar naar Spanje naar het bureau Shackleton voor het werk voor de Banco Gellego. De case werd gebouwd rondom de keeper van het Spaanse elftal die tijdens het WK voetbal vorig jaar flauwviel. De bank kwam maanden later met een verklaring hiervoor en noemde ook een product naar Jules Lopetegui.

De Promo Grand Prix ging naar het TBWAWhybin Auckland voor Bonded by Blood voor NZRU/Adidas. Om de verkoop van All Blacks Rugby-shirts te bevorderen bedacht het bureau posters die met echt bloed van de rugbyspelers werden gedrukt. Bij aankoop van een shirt kreeg de consument een poster die in beperkte genummerde oplage werd gemaakt.

Opvallend was dat landen als de Verenigde Staten (1) en Groot-Brittannie (0) nauwelijks bij de winnaars waren vertegenwoordigd, terwijl Aziatische landen en Australie en Nieuw-Zeeland juist veel prijzen wonnen. In totaal werden 20 Promo Lions en een Grand Prix uitgedeeld.

Ook werden de winnaars van de Young Creatives Competition Print bekendgemaakt. Het Chileense team Juan Pablo Gaete en Michael Honeyman van Publicis won deze competitie. Zilver ging naar Australie en de Philippijnen en brons naar Brazilie. Het Nederlandse team - Niek Eijsbouts en Gijs van den Berg (Doorn & Roos) - viel niet in de prijzen.
Lees een uitgebreider verslag op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in