(Campagne) Logica’s one button
Softwarebedrijf Logica start vandaag met een nieuwe billboardcampagne. ‘The ideal technology only has one button’. Een B2B-marketingcampagne waarbij vooral naar de eindgebruiker wordt gekeken.
Idee achter de campagne is dat technologie steeds minder zichtbaar wordt; het gaat om het gebruiksgemak. Technologie moet vooral de dienstverlening van klanten naar hún klanten toe eenvoudiger maken, met één druk op de knop dus.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaLogica geeft een aantal voorbeelden van One Button-diensten: zo maakte men voor het Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik een Start en Stop-app, die patiënten de gevolgen van starten en stoppen met medicatie laat zien, het bedrijf plaatst elektrische oplaadpunten in het land, Logica bouwt aan een speciaal Burgernet voor politie en gemeenten, een communicatiesysteem voor politie en burgers. En het bedrijf werkt mee aan SPITS, een samenwerkingsverband tussen bedrijven en overheid dat al jaren onderzoekt hoe auto’s slimmer en zuiniger kunnen rijden. Denk aan filevoorspellers, spitsstroken waarop auto’s automatisch rijden zonder tussenkomst van de bestuurder, en zogenaamde vooruitkijkspiegels (ook een soort filevoorspeller dus). In november komen ze met een aantal van deze innovaties naar buiten.
De campagne is een vervolg op de nieuwe identiteit en merk die in maart 2010 werden geïntroduceerd. Maar waarom gekozen voor de blote buiken? ‘We realiseren ons dat de billboardcampagne anders is en wellicht ook spraakmakend. Maar we willen aantonen dat het bij ons verder gaat dan technologie alleen. Door het zo eenvoudig mogelijk te maken, wordt de technologie menselijker en toegankelijker’, aldus Marcel Sommeling, Chief Client Officer Logica Nederland.
De billboards zijn vanaf 20 september tot 4 oktober te zien in de grote steden in Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid