Overslaan en naar de inhoud gaan

Lacoste, kleding voor psychopaten door psychopaten

Groot nieuws: Lacoste wil dat de politie Breivik verbiedt om hun kleding te dragen. Breivik spoort voor geen meter, maar de marketing- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gangsters, hooligans, gevaarlijke gekken en zelfs ongevaarlijk gekken: ze hebben buiten meestal kleren aan.

related partner content for mobile comes here

Een Diesel spijkerbroek, de streepjes van Adidas aan hun voeten of een swoosh van Nike op hun hoody. Witteboordencriminelen zijn behangen met Hugo Boss, Prada, Gucci en Breitling. Schizofrene dictators rijden in een Mercedes. Moet je je daar als merk druk over maken? De Zwitserse horloge-industrie die de aanstichters van de Balkangenocide in het Haagse Vredespaleis hun horloges af komt nemen. Björn Borg reist naar Zuid-Amerika en trekt hoogstpersoonlijk de broekriem van Joran v/d S. aan in de beklaagdenbank, zodat z'n onderbroekelastiek niet zichtbaar wordt. Ja toch, anders voelt iedereen met ondergoed van de bejaarde tennisser zich meteen een vuile meisjesmoordenaar.

De meeste merken weten wel beter. Ging Vespa openbaar door het lint toen onze Holleeder op een scooter van dat merk rondreed? Welnee. Een provinciale journalist meldde zelfs dat Vespa een hit werd, omdat Holleeder ermee in de krant stond. De beste man had kennelijk een decennium lang niet om zich heen gekeken: Holleeder had een Vespa omdat elke Nouveau Riche in Zuid een Vespa onder zijn of haar reet had.

Geen merk is zo gestoord om publiekelijk te eisen dat gekken hun merk niet mogen kopen.

Gelooft Lacoste zelf dat de Noorse politie Andreas polootje echt uit gaat trekken? Fijn, zo'n marketingmanager die denkt dat het hele Universum om zijn heilige krokodil draait, de spotlights op Breiviks borst zet en Lacoste voorgoed met een Volslagen Idioot associeert. Een gevalletje van acute megalomane paranoia.

Opsluiten die marketeer - dat niemand bij Lacoste hem of haar heeft tegengehouden is ook al geen aanbeveling voor het merk. Er is nog maar één ding mogelijk om deze faux pas recht te breien. Als mensen die de maatschappij ontwrichten geen Lacoste aanmogen, dan moet je dat consequent doortrekken.

Al die bonusbinkies en slapende waakhonden die onze economie tot op het bot sloopten, moeten publiekelijk hun Lacoste shirtjes inleveren. Dat zal ze leren!

Scato van Opstall


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in