Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Of fair trade-koffie, of geen George Clooney’

George Clooney is zoals we weten, de Nespresso-man. Maar hij is ook een VN-ambassadeur, een zogeheten ‘Messenger of Peace’ en actief…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

George Clooney is zoals we weten, de Nespresso-man.
Maar hij is ook een VN-ambassadeur, een zogeheten ‘’ en actief bezig met mensenrechten.

related partner content for mobile comes here

Volgens de Zwitserse fair trade-organisatie bijt dat elkaar.

Solidar is een campagne begonnen en roept consumenten op een petitie te ondertekenen en een e-mail te sturen naar George Clooney waarin hem wordt gevraagd ervoor te zorgen dat Nespresso-eigenaar Nestlé stopt met het uitbuiten van koffieplukker.

De e-mail luidt:

Beste George,
… je zet je in als VN-ambassadeur en bent een kampioen als het gaat om vrede en gerechtigheid. Dat is echt fantastisch. Maar het promoten van een bedrijf dat niets doet aan de uitbuiting van koffieplukkers, is niet in de haak.
Ik vraag je daarom Nestlé een keuze te laten maken:
óf fair trade-koffie gaan gebruiken óf geen George Clooney meer in de -commercials.

Solidar heeft een persiflage gemaakt op de Clooney-commercials:

(Via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in