Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn verlaagt prijzen: fabrikanten lijden pijn

De duizend prijsverlagingen die Albert Heijn deze week heeft doorgevoerd moeten voor een belangrijk deel worden gefinancierd door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Wij gaan er niet over dat klanten lagere prijzen willen, dat zullen de leveranciers zich ook moeten realiseren. Ze zullen ons moeten helpen de prijzen concurrerend te maken', aldus de woordvoerder.

related partner content for mobile comes here

AH-directeur Dick Boer zegt dat er nu nog geen afspraken zijn gemaakt met fabrikanten, maar denkt dat dit zeker gaat lukken. 'De fabrikanten van levensmiddelen weten als geen ander dat ook zij belang hebben bij Albert Heijn als een goedfunctionerend distributiekanaal. Gezien de hoge marges van A-merk-fabrikanten valt er nog wel wat te schuiven met hoe de koek wordt verdeeld', zegt hij in De Telegraaf. De doorgevoerde prijsverlaging, vrijdagmiddag voor het eerst door distrifood.nl gemeld, is de grootste in de geschiedenis van Albert Heijn. Het betreft duizend producten en voor een groot aantal artikelen gaat het om een blijvende prijsverlaging van 10 tot 20 procent. Met de actie wil AH de daling in omzet en marktaandeel stoppen. De kans is groot dat de concurrentie onmiddellijk zal reageren en daarmee lijkt een branchebrede prijzenslag onvermijdelijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in