Albert Heijn verlaagt prijzen: fabrikanten lijden pijn


'Wij gaan er niet over dat klanten lagere prijzen willen, dat zullen de leveranciers zich ook moeten realiseren. Ze zullen ons moeten helpen de prijzen concurrerend te maken', aldus de woordvoerder.
AH-directeur Dick Boer zegt dat er nu nog geen afspraken zijn gemaakt met fabrikanten, maar denkt dat dit zeker gaat lukken. 'De fabrikanten van levensmiddelen weten als geen ander dat ook zij belang hebben bij Albert Heijn als een goedfunctionerend distributiekanaal. Gezien de hoge marges van A-merk-fabrikanten valt er nog wel wat te schuiven met hoe de koek wordt verdeeld', zegt hij in De Telegraaf. De doorgevoerde prijsverlaging, vrijdagmiddag voor het eerst door distrifood.nl gemeld, is de grootste in de geschiedenis van Albert Heijn. Het betreft duizend producten en voor een groot aantal artikelen gaat het om een blijvende prijsverlaging van 10 tot 20 procent. Met de actie wil AH de daling in omzet en marktaandeel stoppen. De kans is groot dat de concurrentie onmiddellijk zal reageren en daarmee lijkt een branchebrede prijzenslag onvermijdelijk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid