Overslaan en naar de inhoud gaan

Welnessgolf rolt voort

De wellnessgolf rolt over Europa. Producten die zorgen voor een ‘goed gevoel’ worden vooral gekocht door bemiddelde, hoogopgeleide,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Schoonheid, gezondheid, eeuwige jeugd, ontspanning en innerlijke balans, het valt allemaal samen te vatten onder dezelfde noemer: wellness. En dat is big business. Onze Oosterburen bijvoorbeeld besteden per jaar al ruim 36 miljard euro aan zulke uiteenlopende zaken als kwark, mineraalwater, salades, badolie, hotels, massage en levensbeschouwing. Want dat is zo prettig: elke producent die zijn artikel wil opwaarderen kan er het, vage, wellness-etiket op plakken en het verkoopt geheid. Sterker nog, als het wellness heet, is de consument zelfs bereid er (tot twintig procent) meer voor te betalen, zo blijkt uit onderzoek.

related partner content for mobile comes here

De wellnesstrend slaat tot nu toe het beste aan bij vrouwen. Die hebben van huis uit nu eenmaal meer behoefte aan ontspanning, spirituele beleving en een goed gevoel over zichzelf. Maar de mannen wagen zich ook steeds vaker in het domein van het welbevinden. Ze kopen al meer parfum voor zichzelf, worden gesignaleerd in beautyfarms en gaan zo nodig zelfs bij de chirurg onder het mes. Eigenlijk is iedereen blij met de wellnessgolf. Alleen de EU kan het feestje nog verstoren, onder andere door nieuwe reclameregels voor levensmiddelen die voorschrijven dat een product zijn beloftes hard moet kunnen maken.

< SIZE=1>Bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in