Overslaan en naar de inhoud gaan

'Tablet verdringt traditionele media als kranten en tijdschriften'

Het zakelijk gebruik van mobile devices is sterk in opkomst en na werktijd gaat het gebruik van tablets hand in hand met televisie kijken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verder valt in het onderzoek op dat de opkomst van video’s op tablets sterk doorzet. Gebruikte in 2012 nog 66% de tablet om video’s te kijken, vandaag de dag doet 87% van de ondervraagden dat. Op gebied van videoconsumptie op de smartphone is hetzelfde te zien: daar steeg het percentage gebruik van video van 61% in 2012 naar 75% in 2014. Voornamelijk worden video’s bekeken op YouTube, maar ook films, promovideo’s, how-to’s, webcasts en product reviews zijn zeer in trek. 73% van de ondervraagden aan geeft aan dat de tablet gebruikt wordt voor onderzoek naar zakelijke producten en diensten. Onder C-level bestuurders ligt dit cijfer nog een stuk hoger: daar doet 86% geen aankoopbeslissing zonder eerst de tablet geraadpleegd te hebben. 

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek laat verder zien dat de tablet traditionele media als kranten en tijdschriften aan het verdringen is. De helft van de tabletbezitters geeft aan dat hun apparaat de krant en magazines inmiddels heeft vervangen. Online aankopen via de tablet en smartphone doet men voornamelijk in Noord Amerika en Azië plus Oceanië. Opvallend is dat er in Azië en Oceanië meer online aankopen worden gedaan via de smartphones dan via tablets. Europa blijft achter in vergelijking met Noord-Amerika en de regio Azië plus Oceanië.

Joey Noordhoorn (Product Manager IDG NL): &;De uitkomsten van het onderzoek liggen in onze lijn der verwachtingen die we vooraf aan het onderzoek hadden gesteld. Wat echter als een verrassing geldt is het percentage gebruikers die video’s consumeert op de tablet in vergelijking met 2012. Het ziet er naar uit dat 2014 dan écht de doorbraak is van video.&;


Voor het onderzoek ‘The mobile evolution’ van IDG Global Solutions en CXO.nl deden ruim 24.000 mensen uit 43 landen mee.
 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in