Overslaan en naar de inhoud gaan

Coolhunt (2): Cashless festivals

Festivals lopen voorop met mobiele betaalsystemen. Coolhunt blog deel 2.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds 1992 leidt  Science of the Time, een wereldwijd Coolhunt netwerk dat op academische wijze onderzoek doet naar mentaliteitstrends. Door de gedegen validatie kan het dienst doen als basis voor innovatie. De langdurige samenwerking tussen Carl en ondergetekende hebben geleid tot een exclusieve serie Coolhunt blogposts voor Adformatie.

related partner content for mobile comes here

Dat er mobiele betaalsystemen aankomen waar geen portemonnee met ‘echt’ geld aan te pas komt weten we. De festivalwereld loopt erin voorop. Net als het bedrijf Intellitext. Het gaat ze daar om meer dan een betaalsysteem dat sneller werkt en beter tegen diefstal beschermt (niet onbelangrijk op festivals).  “We can’t sell your tickets but we can let them do remarkable things for you”, zo prijzen ze zichzelf aan. Die ticket zit in het zo onderdehand welbekende armbandje verstopt. Maar het armbandje is nu wel erg smart. Het geeft efficiënt toegang tot alle relevante festivalonderdelen – en ja, dat kan gecustomized worden. Het biedt de bezoekers de mogelijkheden om onderling te communiceren en om hun ervaringen, hoe kan het ook anders, te delen op het omnipotente Facebook. 

Het bandje geeft ook aan waar je vrienden zitten en kan eventueel ook met aanbiedingen en aanprijzingen on-the-spot komen. Zo krijgt voor de festivalganger het bezoek een digitale connectieve component. Dat verdiept, verbreedt en verlengt de ervaring. Meteen & onmiddellijk. “Harness the power of the social media. Right time, right place”, heet het. Totaal nieuw? Nee, hoor. Niks is totaal nieuw. Maar hier wordt wel onmiskenbaar gewezen op wegen vol toekomstpotentieel.

Learnings:
Iedereen die  volgt, vergroot de kans succesvol onderdeel van de toekomst te zijn.
Een beetje marketeer is verplicht de nodige festivals te bezoeken. Op zoek naar nieuwe ontwikkelingen. Hoe erg kan dat zijn? Zou eigenlijk moeten in de tijd van de baas.
Essentieel devies voor iedereen die succesvol wil zijn: “Harness the power of the social media. Right time, right place”. Hoe simpel kan het zijn? Nu nog even de perfecte executie.

Met dank aan Robert-Paul van Campen, Coolhunter Business Hospitality School The Hague

Zie ook deel 1:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in