Nieuw "menstype" heet de Prosumer


Deze vinding doet het reclamemarketingbureau Euro RSCG in een wereldwijd onderzoek naar de nieuwe consument die meer dan gemiddeld geïnteresseerd is in wat er speelt in het leven. Het bureau schat in dat zo'n 25 procent van alle consumenten een Prosumer is. De naam is een samensmelting van pro-actieve consument.
Het Prosumerisme riep direct reacties op bij het bedrijfsleven. Zo gingen winkels langer open, werd er meer geld besteed aan de relatie met de klant, ontstond er via internet directe toegang tot allerlei financiële diensten, werden prijzen, diensten en andere producten online met elkaar vergeleken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe onderzoekers noemen de Prosumer vooral een radar in de marketing, omdat ze producten vaak booming kunnen maken. Dit 'radarsysteem' zorgt ervoor dat ze oppikken wat zich allemaal afspeelt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid