Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw "menstype" heet de Prosumer

Er is een nieuwe consument geboren: de Prosumer. Ze weten vaak meer dan de verkopers zelf, volgen de makelaars op de voet en lezen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze vinding doet het reclamemarketingbureau Euro RSCG in een wereldwijd onderzoek naar de nieuwe consument die meer dan gemiddeld geïnteresseerd is in wat er speelt in het leven. Het bureau schat in dat zo'n 25 procent van alle consumenten een Prosumer is. De naam is een samensmelting van pro-actieve consument.

related partner content for mobile comes here

Het Prosumerisme riep direct reacties op bij het bedrijfsleven. Zo gingen winkels langer open, werd er meer geld besteed aan de relatie met de klant, ontstond er via internet directe toegang tot allerlei financiële diensten, werden prijzen, diensten en andere producten online met elkaar vergeleken.

De onderzoekers noemen de Prosumer vooral een radar in de marketing, omdat ze producten vaak booming kunnen maken. Dit 'radarsysteem' zorgt ervoor dat ze oppikken wat zich allemaal afspeelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in