Geen oplagedaling AD in vierde kwartaal
Sinds de introductie van de bijlage AD Sportwereld is de teruggang van de oplage al verminderd. ‘In het vierde kwartaal bereiken we het punt dat we nauwelijks meer verliezen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Over het hele jaar genomen is er nog wel een daling, maar is het percentage gelijk aan dat van andere dagbladen.’
Sinds de komst van de dagelijkse sportkrant noteerde het AD een daling van -2,6 procent in het tweede kwartaal, -1,9 procent in het derde en is na het sluiten van de boeken in december een stabilisatie voor de laatste drie maanden een feit.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe positieve lijn komt vrijwel volledig door de stijging van tijdelijke abonnementen en een veel grotere losse verkoop. Als enige krant van uitgeversconcern PCM verkocht het AD dit jaar veel meer losse kranten. Andere dagbladen zag die omzet juist sterk dalen. Het Algemeen Dagblad schrijft dit succes grotendeels toe aan de verschijning van AD Sportwereld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid