Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen oplagedaling AD in vierde kwartaal

De daling van de oplage van het Algemeen Dagblad komt in het vierde kwartaal van dit jaar tot staan, zegt marketing director Arno de Jong…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds de introductie van de bijlage AD Sportwereld is de teruggang van de oplage al verminderd. ‘In het vierde kwartaal bereiken we het punt dat we nauwelijks meer verliezen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Over het hele jaar genomen is er nog wel een daling, maar is het percentage gelijk aan dat van andere dagbladen.’

related partner content for mobile comes here

Sinds de komst van de dagelijkse sportkrant noteerde het AD een daling van -2,6 procent in het tweede kwartaal, -1,9 procent in het derde en is na het sluiten van de boeken in december een stabilisatie voor de laatste drie maanden een feit.

De positieve lijn komt vrijwel volledig door de stijging van tijdelijke abonnementen en een veel grotere losse verkoop. Als enige krant van uitgeversconcern PCM verkocht het AD dit jaar veel meer losse kranten. Andere dagbladen zag die omzet juist sterk dalen. Het Algemeen Dagblad schrijft dit succes grotendeels toe aan de verschijning van AD Sportwereld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in