Overslaan en naar de inhoud gaan

NOS, RTL en Talpa bieden op voetbalrechten

De NOS, RTL Nederland en Talpa (John de Mol) hebben geboden op de uitzendrechten van het eredivisievoetbal. SBS Broadcasting heeft geen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NOS Studio Sport heeft naar aanleiding van de tender ongeveer 130 vragen gesteld aan de Eredivisie CV (ECV), maar kreeg geen bevredigend antwoord, zegt bestuursvoorzitter Harm Bruins Slot van Publieke Omroep. ‘Daarom ligt er nu een geconditioneerd bod. Er moet eerst volstrekte helderheid komen. Wat wij willen kopen zijn uitzendrechten. Wij geven aan de ECV geen zendtijd cadeau met nog eens reclamegeld toe. Ik vind het de taak van Publieke Omroep om deze voorwaarden te stellen, hopelijk komt hierdoor een maatschappelijk debat op gang.'

related partner content for mobile comes here

Ook Telecommunicatiebedrijf Versatel heeft een bod uitgebracht op de rechten van het rechtstreeks uitzenden van eredivisievoetbal, maar dan via betaaltelevisie. Versatel ziet het voetbal als een ideale trekker om zijn zogenoemde 'triple play-diensten' versneld in de markt te zetten. Hierbij gaat het om telefoon, internet en televisie via een snelle adsl-verbinding, die over het eigen glasvezelnetwerk loopt. Saillant is dat John de Mol een belang heeft in Versatel, maar volgens een woordvoerster van het concern heeft hij niets te maken met het bod.
SBS 6 vindt het ‘commercieel niet aantrekkelijk om een bod uit te brengen' (ANP/FD/Telegraaf).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in