Oor wordt maandblad


Behalve dikker zal de nieuwe Oor ook dieper en breder gaan, zegt hoofdredacteur Mark van Schaick. De stap volgt op onlangs gelanceerde Oor website. Die moet voortaan de actualiteit aanpakken en zal voor abonnees ook een aantal extra’s gaan bieden vanaf 2005.
De verandering van Oor is niet alleen ingegeven vanuit commerciële overwegingen, zegt Van Schaick tegen VPRO’s 3voor12. ‘Het was ook een wens van de redactie om meer diepgang te bieden. Met de tweewekelijkse frequentie is het aan de ene kant lastig om actueel met het blad te zijn en zijn we aan de andere kant vaak te druk met het werkelijk maken van het blad om sommige onderwerpen even te laten bezinken en goed uit te werken.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOf de adverteerders, naast de abonnees de belangrijkste bron van inkomsten van elk tijdschrift, blij zijn met de stap naar het maandblad, weet Van Schaick niet. ‘Het is echt te vroeg om daar nu iets over te zeggen. De reacties waren niet afwijzend, maar hoe het uitpakt zullen we volgend jaar zien.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid