Overslaan en naar de inhoud gaan

HOI presenteert geïntegreerde registratie oplagecijfers

HOI presenteerde vanmiddag in het Stedelijk Museum een nieuwe standaard voor geïntegreerde registratie van oplagecijfers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met HOI 2.0 wil het oplage instituut Instituut voor Media Auditing voorzien in de vraag naar een geïntegreerde registratie van print en digitaal.

related partner content for mobile comes here

Er komen twee kerncijfers: ‘Print Totaal’ en ‘Digitaal Totaal’, waarbij digitale titels betaald èn gratis verspreid worden. De cijfers zijn voorzien van een bladerfunctie en zijn te lezen op pc, tablet of smartphone.

De digitale bereiksgegevens hebben betrekking op nieuwsbrieven en andere elektronisch verspreide titels. Een website is in de definitie van HOI géén digitale publicatie. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen een replica en non-replica en een combinatie exemplaar van print en replica. Een replica is een exacte digitale versie van de printtitel; terwijl een non-replica hiervan afwijkt.

Aangesloten titels bij HOI hoeven hun digitale titels niet meer apart aan te melden, maar kunnen hun print- en digitale aantallen op het volgende geïntegreerde rapportageformulier rapporteren. Ook uitgevers met digitale titels zonder printtitel kunnen hun digitale aantallen aanmelden als non-replica.

In de nieuwe opzet is per printgroep (dagbladen, magazines en vaktijdschriften) een vereenvoudiging aangebracht door oplagecategorieën samen te voegen. Ook is er vanaf 2013 één HOI keurmerk voor alle aangesloten titels.

HOI directeur George Bohlander: 'Uitgevers van printtitels worden in snel tempo aanbieders van content op verschillende platformen en groeien uit tot mediamerken. Om relevant te blijven voor de reclamewereld dient HOI deze ontwikkeling te volgen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in