Overslaan en naar de inhoud gaan

Hak neemt afscheid van Martine Bijl

Hak neemt na ruim 25 jaar afscheid van reclamegezicht Martine Bijl.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste door Caviar geproduceerde commercial is een troonrede van Martine Bijl - uiteraard midden in een weiland - uitgezonden op Prinsjesdag. De 40-secondecommercial is op primetime te zien op de publieke- en RTL-zenders.

related partner content for mobile comes here

Martine Bijl was sinds 1986 het gezicht van Hak. Kuiper & Schouten (later Lowe) bedacht de campagne. In 2000 werd al eens afscheid genomen van Bijl, maar Etcetera. Martine Bijl was bijna altijd vanachter haar tafel in het land, tussen de groenten van HAK, in meer dan 40 TV-commercials te zien. En vrijwel altijd vergezeld door meneer De Haan.

Dick van der Lecq (Etcetera) zegt: 'Met deze commercial danken we Martine voor haar iconische rol in 27 jaar Hak-campagne. Onze dank gaat ook uit naar de oorspronkelijke bedenkers Bart Kuiper en Hans van Dijk en regisseur Hans van Rijs.'

'We zijn Martine zeer dankbaar', zegt marketing directeur Nicole Freid. 'Zij heeft er mede aan bijgedragen dat HAK als A-merk een icoon is geworden en een vaste plek heeft gekregen op ons bord met Hollands eten. Martine paste 1-op-1 bij HAK: natuurlijk, nuchter en oprecht. Zij wist Nederland perfect uit te leggen dat onze groenten vers van het land komen en zonder conserveringsmiddelen de pot in gaan. Door haar is Nederland in de loop der jaren meer vers verwerkte HAK-groenten gaan eten.'

Hoe de nieuwe merkcampagne, die eind september van start zal gaan, eruit gaat zien laat HAK nog in het midden. 'We maken dat volgende week bekend', aldus Freid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in