Hak neemt afscheid van Martine Bijl
De laatste door Caviar geproduceerde commercial is een troonrede van Martine Bijl - uiteraard midden in een weiland - uitgezonden op Prinsjesdag. De 40-secondecommercial is op primetime te zien op de publieke- en RTL-zenders.
Martine Bijl was sinds 1986 het gezicht van Hak. Kuiper & Schouten (later Lowe) bedacht de campagne. In 2000 werd al eens afscheid genomen van Bijl, maar Etcetera haalde haar in 2006 terug. Martine Bijl was bijna altijd vanachter haar tafel in het land, tussen de groenten van HAK, in meer dan 40 TV-commercials te zien. En vrijwel altijd vergezeld door meneer De Haan.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDick van der Lecq (Etcetera) zegt: 'Met deze commercial danken we Martine voor haar iconische rol in 27 jaar Hak-campagne. Onze dank gaat ook uit naar de oorspronkelijke bedenkers Bart Kuiper en Hans van Dijk en regisseur Hans van Rijs.'
'We zijn Martine zeer dankbaar', zegt marketing directeur Nicole Freid. 'Zij heeft er mede aan bijgedragen dat HAK als A-merk een icoon is geworden en een vaste plek heeft gekregen op ons bord met Hollands eten. Martine paste 1-op-1 bij HAK: natuurlijk, nuchter en oprecht. Zij wist Nederland perfect uit te leggen dat onze groenten vers van het land komen en zonder conserveringsmiddelen de pot in gaan. Door haar is Nederland in de loop der jaren meer vers verwerkte HAK-groenten gaan eten.'
Hoe de nieuwe merkcampagne, die eind september van start zal gaan, eruit gaat zien laat HAK nog in het midden. 'We maken dat volgende week bekend', aldus Freid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid