Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo zegt Dag FHV BBDO

Na een samenwerking van bijna 4 jaar neemt Jumbo Supermarkten afscheid van FHV BBDO.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mede door de door FHV BBDO gecreëerde en bekroonde campagne ‘Dag oude supermarkt, Hallo Jumbo’ heeft Jumbo zich succesvol op de kaart weten te zetten als landelijk opererend supermarktbedrijf met een unieke winkelformule.
Toch gaan de wegen zich nu scheiden.

related partner content for mobile comes here

Matthijs Moeken, sinds 1 juli directeur Marketing van Jumbo en daarvoor directeur Marketing van C1000, verklaart: ‘Door de spectaculaire groei van ons bedrijf is onze focus verschoven van het veroveren van Nederland naar het verder uitbouwen en verstevigen van ons succesvolle merk op nationaal niveau. Deze nieuwe fase willen we gaan verkennen met een nieuwe reclamepartner.’

Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Formule en Marketing, werd chief creative officer en houdt zich niet meer met het reclamebeleid of marketing bezig.
Naast Moeken trad nog een nieuw van C1000 afkomstig directielid toe tot Jumbo Groep Holding: Duncan Hoy, directeur Retail Operations C1000, stuurt als directeur Winkeloperatie de winkelorganisatie van zowel Jumbo als C1000 aan.
Deze directie-uitbreiding luidde de volgende fase in van het integratieproces van Jumbo, zei ceo Frits van Eerd afgelopen zomer.

Barbera Wolfensberger wil alleen kwijt: ‘We hebben bijna 4 jaar heel veel plezier met Jumbo gehad en wensen ze alleen maar alle goeds.’
De timing van het beëindigen van de relatie verrast, midden in de supermarktprijzenoorlog die deze week is losgebarsten.
Of er een pitch komt is nog onduidelijk, en ook, wie de Sinterklaas- en Kerstcommercials voor Jumbo gaat maken.
Wellicht biedt Alfred, het bureau van C1000, uitkomst.

Begin 2010 won FHV Jumbo na een pitch waaraan ook N=5 en Doom & Dickson meededen.
Jumbo was daarvoor klant bij Selmore.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in