Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is het nieuwe logo van de Nederlandse Loterij

De nieuwe missie: bijdragen aan een gelukkig en gezond Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nederlandse Loterij is in 2016 voortgekomen uit de fusie tussen de Nederlandse Staatsloterij en De Lotto. De nieuwe loterij organiseert op dit moment zeven verschillende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe logo:

 

Bureau Millford werd betrokken bij het neerzetten van het nieuwe corporate merk en de nieuwe identiteit.  

Het nieuwe logo is volgens Millford een krachtig en sterk symbool, &;wat het nieuwe merk in staat stelt om verder te bouwen op de waarde van de huidige branding van Nederlandse Staatsloterij en De Lotto&;.

De nieuwe missie: bijdragen aan een gelukkig en gezond Nederland.

Wat betreft die missie willen de samengevoegde loterijen sport en beweging bereikbaar voor iedereen. Van jong tot oud, van Olympisch tot paralympisch, en van revalidatie tot gehandicaptensport.

“We zijn experts in het creëren van winnaars, maar het draait om meer dan om winnen alleen. Het gaat ook over het verwezenlijken van dromen, spelplezier en iets teruggeven aan de Nederlandse samenleving. Als je een product van Nederlandse Loterij koopt, heb je een grote kans om een mooie prijs te winnen, maar als dat niet gebeurt, weet je dat er hoe dan ook iets goeds gebeurt met de opbrengst”, vertelt Frans van Steenis, CEO van Nederlandse Loterij. Arno de Jong wordt directeur Brands & Portfolio management.

De opbrengst wordt afgedragen aan de Nederlandse samenleving: via het ministerie van Financiën, NOC*NSF en achttien goede doelen via Stichting Aanwending Loterijgelden Nederland (ALN).

Nieuwe wet op Kansspelen op Afstand
In de komende jaren gaat er veel veranderen in de kansspelmarkt. Door de nieuwe wet Kansspelen op Afstand (KOA) wordt deze markt straks ook voor buitenlandse (online) aanbieders opengesteld. &;Dankzij de fusie staat er nu een sterke organisatie die is opgewassen tegen deze concurrentie”, gaat Van Steenis verder. “We hebben weliswaar een nieuwe overkoepelende naam, maar met de vertrouwde producten. Ons portfolio wordt straks alleen maar sterker, want uiteraard bereiden wij ons ook volop voor om straks online kansspelen te kunnen aanbieden. Nu al benutten we elkaars expertise om onze bestaande producten beter in de markt te zetten. Allemaal met een duidelijk herkenbare link naar Nederlandse Loterij en met een duidelijke Nederlandse identiteit.”

Binnenkort op deze site een uitgebreid interview met de bedenkers van het nieuwe merk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in