Marketeers hebben te weinig vaardigheden om digitale klantervaringen te verbeteren


Digitale klantervaringen worden steeds belangrijker, maar het ontbreekt veel marketeers aan gereedschap en kennis om techniek goed in te zetten.
Data-analyse en personalisatie kunnen marketeers helpen hun doelgroep beter te bereiken en te begrijpen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar eMarketer meent dat marketeers niet weten hoe ze klantervaringenstrategieën goed moeten doorvoeren.
Groeiend gebrek
EMarketer schrijft op basis van onderzoek van Accenture en Forrester dat een oorzaak voor dit groeiend gebrek aan vaardigheden in de organisatie zelf ligt. Veel marketingmanagers zeggen dat veel medewerkers onvoldoende zicht hebben op klantervaringen. Zo geeft minder dan 50 procent van de ondervraagden aan dat binnen hun organisatie voldoende vaardigheden zijn op het gebied van projectmanagement en data-analyse.
Ook leent de werkomgeving in organisaties zich vaak niet voor een goede samenwerking tussen verschillende afdelingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid