Overslaan en naar de inhoud gaan

Radboud: Lidwien van de Wijngaert nieuwe hoogleraar Communicatie in organisaties

Gaat naast onderwijs geven onderzoek doen aan Centre for Language Studies
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Lidwien van de Wijngaert begint medio  als hoogleraar Communicatie in organisaties aan de Faculteit der Letteren van de Radboud Universiteit. Ze werkt nu als senior onderzoeker bij de vakgroep Media, Communicatie en Organisatie van de Universiteit Twente.

related partner content for mobile comes here

Van de Wijngaert is deskundig in sociale media. Ze ontwikkelde methoden voor de analyse van sociale media in crisis- en marketingcommunicatie en doet onderzoek naar gebruik van ICT door een breed publiek.

Lidwien van de Wijngaert (1970) behaalde in 1993 aan de Universiteit van Amsterdam haar Master Communicatiewetenschap, met als specialisatie Informatiestudies. Ze werkte als onderzoeker bij het Telematica Instituut en promoveerde zes jaar later aan de Universiteit Utrecht op het onderzoek: Matching Media: Information Need and New Media Choice, een onderzoek naar de relatie tussen taak- en situationele kenmerken en de keuze voor een communicatiekanaal.

Elektronische overheid

Aansluitend werkte ze als docent massacommunicatie (1998-1999) en als universitair docent en onderzoeker bij het Instituut voor Informatica en Informatiekunde (1999-2008) bij diezelfde universiteit. Ze vervulde gastdocentschappen aan de Northwestern University, Chicago, Illinois, USA en Syracuse University, Upstate New York. In 2008 werd ze senior onderzoeker aan de Universiteit Twente, waar ze onderzoek leidt naar het gebruik van de elektronische overheid. Ze heeft bijvoorbeeld onderzoek gedaan naar de rol van social media in de aanloop van het Project X feest in Haren.

Communicatie in netwerken

Aan de Radboud Universiteit gaat Van de Wijngaert binnen het onderzoeksinstituut Centre for Language Studies onderzoek doen naar de communicatie in netwerken binnen en tussen organisaties. Daarnaast verzorgt ze onderwijs bij de bacheloropleiding Communicatie- en informatiewetenschappen, de masterspecialisatie Communicatie en beïnvloeding en de researchmaster Language and Communication.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in