Overslaan en naar de inhoud gaan

Gerechtelijk onderzoek naar gesjoemel met BOB-campagne

Inval door rechercheurs
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Brusselse gerecht houdt een onderzoek naar gesjoemel met de campagnes van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV), waaronder de bekende BOB-campagne. Rechercheurs zijn het instituut binnengevallen om er documenten en facturen te kopiëren.

related partner content for mobile comes here

Volgens de Belgische krant gaat het om de campagnes die het BIVV voert en liet uitwerken door een extern communicatiebureau. De bekendste daarvan is uiteraard de Bob, het paradepaardje van het instituut.

Uitbesteden aan jezelf

De zaak draait volgens de Standaard rond de directeur-communicatie Kris Verbeeck van het BIVV, die tegelijkertijd eigenaar was van communicatiebureau ­Diverse campagnes van het BIVV, waaronder twee keer het alombekende Bob, werden uitbesteed aan zijn eigen communicatiebureau.

De medewerkers en oud-personeelsleden van het BIVV wisten volgens De Standaard af van de ‘te grote verwevenheid’. ‘Hij was onze baas en onze leverancier, dat was lastig’, zegt een ex-personeelslid tegen de krant. Wie kritische opmerkingen maakte over de vaststelling dat de campagnes wel heel vlot naar TomaCom gingen, kreeg het deksel op de neus.

Communicatiedingetje

Volgens een ­bestuurder van het BIVV was Verbeeck niet zozeer directeur van de stichting, maar een consultant. ‘Hij fungeerde als adviseur.’ Maar wel met de titel en de functie van directeur?

Dat was een communicatiedingetje, mogen we opmaken uit de woorden van de bestuurster, want zo wilde de BIVV aantonen ‘dat het de juiste mensen aan boord’ had. ‘Het was de cel communicatie die besliste. En we hebben echt nog wel campagnes bij andere bureaus geplaatst.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in