Zo houd je toeristen buiten de deur


Citymarketing kan ook té goed werken, blijkt bijvoorbeeld in Amsterdam. De stad wordt overspoeld door toeristen en dat maakt de stad voor de bewoners minder leefbaar. ‘Dat zal ons niet gebeuren’, dachten de bewoners het Canadese Bowen Island. Zij lanceerden een opmerkelijke campagne.
Haat-liefdeverhouding
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijCommunications Director
World Press PhotoDigital Advertising Specialist
De HorecabondDe inwoners van Bowen Island hebben een haat-liefdeverhouding met toeristen. “We zijn trots op ons eiland, maar we willen niet overspoeld worden door vakantiegangers”, vertelt Chris Staples aan Adweek. Hij is bewoner van Bowen Island en oprichter van reclamebureau Rethink. “We willen eigenlijk alleen bezoekers die echt begrijpen wat Bowen zo speciaal maakt.”
Bowen Island Deer
Het is hier afschuwelijk
Vandaar de campagneboodschap ‘Tell your friends it’s awful here’(‘Vertel je vrienden dat het hier afschuwelijk is’). De posters, video’s en t-shirts maken duidelijk dat het op Bowen draait om respect voor de natuur. Toeristen die op zoek zijn naar attractieparken, wilde feesten en fastfoodketens kunnen beter wegblijven.
Inspiratiebron voor de campagne was de citymarketing van Portland: Keep Portland Weird. Deze slogan groeide uit tot het onofficiële motto van de Amerikaanse stad.
bowenisland.png
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid