Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo houd je toeristen buiten de deur

Canadees eiland lanceert opmerkelijke antitoeristencampagne
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Citymarketing kan ook té goed werken, blijkt bijvoorbeeld . De stad wordt overspoeld door toeristen en dat maakt de stad voor de bewoners minder leefbaar. ‘Dat zal ons niet gebeuren’, dachten de bewoners  het Canadese . Zij lanceerden een opmerkelijke campagne.

related partner content for mobile comes here

Haat-liefdeverhouding

De inwoners van Bowen Island hebben een haat-liefdeverhouding met toeristen. “We zijn trots op ons eiland, maar we willen niet overspoeld worden door vakantiegangers”, vertelt Chris Staples aan . Hij is bewoner van Bowen Island en oprichter van reclamebureau Rethink. “We willen eigenlijk alleen bezoekers die echt begrijpen wat Bowen zo speciaal maakt.”

Het is hier afschuwelijk

Vandaar de campagneboodschap ‘Tell your friends it’s awful here’(‘Vertel je vrienden dat het hier afschuwelijk is’).  De posters, video’s en t-shirts maken duidelijk dat het op Bowen draait om respect voor de natuur. Toeristen die op zoek zijn naar attractieparken, wilde feesten en fastfoodketens kunnen beter wegblijven.

Inspiratiebron voor de campagne was de citymarketing van Portland: . Deze slogan groeide uit tot het onofficiële motto van de Amerikaanse stad.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in