Overslaan en naar de inhoud gaan

DAG ook op de mat

Vanaf 5 november kun je op werkdagen de krant DAG ook thuisbezorgd krijgen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf 5 november kun je op werkdagen de krant ook thuisbezorgd krijgen.

related partner content for mobile comes here

DAG introduceert namelijk twee varianten van abonnementen: een abonnement op DAG op werkdagen, of een combinatie van DAG doordeweeks en de Volkskrant op zaterdag.

DAG blijft gratis, aldus de krant, maar bezorgkosten worden wel in rekening gebracht.

DAG rekent erop dat de thuisbezorgoptie een oplageverhoging tot gevolg zal hebben. In september werd de oplage van de krant al verhoogd van 326.000 naar 415.000 exemplaren, zo zegt DAG in een persbericht.

De oplage wordt met deze nieuwe optie weer opnieuw verhoogd.

Dat betekent dat de van april dit jaar (dit jaar nog groeien naar een oplage van 400.000), gehaald is.

Een abonnement op 'DAG-werkdagen' kost 15 euro per kwartaal, en voor een bedrag van 45,90 euro per kwartaal krijgen abonnees het PCM-combivoordeel: vijf dagen per week DAG in de bus en op zaterdag de Volkskrant.

Algemeen directeur van DAG Media Edwin Tromp in het persbericht: 'We bieden de thuisbezorging als extra service richting ons publiek. We maken gebruik van het bestaande bezorgsysteem van PCM, wat ons in staat stelt de krant tegen een zeer scherpe prijs aan huis te bezorgen. Voor DAG komt dat neer op minder dan een kwartje per dag.'

Binnen het combi-abonnement met de Volkskrant kan de lezer ook iedere dag de volledige Volkskrant via internet raadplegen, een dienst die alleen toegankelijk is voor abonnees.

'Voor DAG is het een interessante test om deze nieuwe vormen van abonnementen aan te bieden. Sinds onze introductie krijgen wij steeds meer vragen van enthousiaste lezers die DAG ook thuis willen ontvangen en daar geven we nu gehoor aan. Daarnaast bieden we onze lezers nog een premium met de Volkskrant op zaterdag tegen eveneens een scherpe prijs', aldus Tromp.

DAG heeft vanaf lancering anderhalf jaar de tijd gekregen om uit de rode cijfers te komen.

DAG wordt 'mede mogelijk gemaakt' door de Volkskrant. Die ontwikkelde in eerste instantie het idee en levert content. Met het nieuwe product wil de Volkskrant de doelgroep jonge lezers bereiken. Dus is het combi-abonnement een slimme zet.

Vraag is wat de Volkskrant wil bereiken met dit PCM combi-abonnement: DAG-lezers naar de Volkskrant trekken of potentiële Volkskrant-opzeggers een goedkoop alternatief bieden...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in