Overslaan en naar de inhoud gaan

Je eigen merk als postcode

Weinig internationaal relevant nieuws tijdens de Amerikaanse DMA Annual Conference dit jaar. Wel een aardig, typisch Amerikaans nieuwtje…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanity Licence Plates kennen we inmiddels allemaal. De Britten doen creatieve dingen door letters op cijfers te laten lijken en vice versa, binnen hun bestaande kentekensysteem, en in Amerika mag gewoon alles. En sinds jaar en dag zijn alfabetische telefoonnummers (1-800-WWW-DELL) big business. In Amerika althans, want hier is het fenomeen nooit echt aangeslagen.

related partner content for mobile comes here

De US Postal Service overweegt al een tijdje om hetzelfde te doen met zipcodes. De Verenigde Staten kennen het systeem 5+4, waarbij de 5-cijferige code wijd en zijd bij consumenten bekend en in gebruik is, en een 4-cijferig achtervoegsel verplichte kost is voor bulk-mailers, zoals banken, tijdschriftuitgevers en postorderbedrijven.

En nu is er dan, plotseling en uit onverdachte hoek, een precedent. Het sjieke warenhuis Sachs 5th Avenue opende vorige week zijn nieuwe schoenenafdeling en verkreeg van USPS 10022-SHOE (rijmt nog ook: One-Oh-Oh-Two-Two-Shoe).

De Direct Marketingwereld staat op zijn kop. Iedereen wil er nu een. USPS zegt dat het een uitzondering was en dat ze er nog over nadenken. Maar Direct Mailers weten beter: het komt eraan. Laatste stuiptrekking van de DM-sector, Afdeling Bomenwereld? We zullen zien. Maar wel een leuk stukje Americana.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in