Overslaan en naar de inhoud gaan

Onbekend bedrijfsgroen

Veel bedrijven doen flink hun best om ecologisch verantwoord te produceren. Maar de consument weet van niks.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De technologische gadgets volgen elkaar in razend tempo op. En de berg elektronisch afval groeit. Ziedaar de uitdaging voor makers van computers, mobieltjes en andere technische hebbedingetjes: groen produceren én recyclen! Dat gebeurt al vaker dan we denken, zo blijkt. Sony, Microsoft, Nokia en anderen zijn druk bezig om hun producten op een ecologisch verantwoorde manier op de markt te brengen. Het probleem is dat consumenten daar totaal geen benul van lijken te hebben.

related partner content for mobile comes here

Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagden geen enkel merk weet te noemen dat ‘proactief de klimaatverandering bestrijdt’. De marketingdivisies kunnen de mouwen dus maar beter opstropen om luid en duidelijk te vertellen wat er allemaal aan groens gebeurt achter de schermen. En o ja, de onderzoekers dragen nóg een aandachtspuntje aan: innovatie scoort ook zwak bij de grote bedrijven. Energiebesparende doorbraken in productontwikkeling zijn tot nu toe vooral van kleine ondernemingen gekomen.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in