Onbekend bedrijfsgroen


De technologische gadgets volgen elkaar in razend tempo op. En de berg elektronisch afval groeit. Ziedaar de uitdaging voor makers van computers, mobieltjes en andere technische hebbedingetjes: groen produceren én recyclen! Dat gebeurt al vaker dan we denken, zo blijkt. Sony, Microsoft, Nokia en anderen zijn druk bezig om hun producten op een ecologisch verantwoorde manier op de markt te brengen. Het probleem is dat consumenten daar totaal geen benul van lijken te hebben.
Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagden geen enkel merk weet te noemen dat ‘proactief de klimaatverandering bestrijdt’. De marketingdivisies kunnen de mouwen dus maar beter opstropen om luid en duidelijk te vertellen wat er allemaal aan groens gebeurt achter de schermen. En o ja, de onderzoekers dragen nóg een aandachtspuntje aan: innovatie scoort ook zwak bij de grote bedrijven. Energiebesparende doorbraken in productontwikkeling zijn tot nu toe vooral van kleine ondernemingen gekomen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid