Overslaan en naar de inhoud gaan

Nivea gaat ook voor innerlijke schoonheid

Het succes van Dove's Real Beauty Campaign is niet onopgemerkt gebleven: ook andere fabrikanten van beautyproducten storten zich nu op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het succes van Dove's is niet onopgemerkt gebleven: ook andere fabrikanten van beautyproducten storten zich nu op Echte (innerlijke) Schoonheid.

related partner content for mobile comes here

Het onderwerp is populair. was z'n tijd wellicht vooruit met de winkelposters van , maar tien jaar later is de publieke opinie ten opzichte van gewicht en gezondheid omgeslagen.

Zo moeten Spaanse mannequins , maken overheden zich zorgen over jonge meisjes die ontwikkelen, krijgt een zorgverzekering heel Nederland over zich heen omdat het de kuur van een anorexiapatiente in Zweden , heeft Sunny Bergman succes met de film , maar is ook de best verkopende auteur van Nederland.
Mensen zijn bezig met hun gezondheid; merken ruiken kansen.

Het nieuwe filmpje van Dove, is overal in het nieuws, maar ook Nivea kwam vorige week met een waarin het innerlijke schoonheid promoot.

Mooi Zijn is hier de boodschap. Van binnen, wel te verstaan. Want 'Mooi zijn is even persoonlijk, bijzonder en veelzijdig als het leven zelf', zo is te lezen op de .

Maar waar de Dove-viraal voor zich spreekt, roept Nivea consumenten in de op om hun idee van 'Mooi Zijn' te verwoorden op de en te spelen met een Niveablikje. Tot 14 november, want zo lang loopt de actie...

De 'positieve' boodschap wordt hier dus gekoppeld aan een product: het bekende blikje zalf. Op de kun je een foto uploaden en een e-card versturen in de vorm van een blikje, om weer kans te maken op een gepersonaliseerd Niveablikje.

Niveau deelt geen gepersonaliseerde blikjes uit, jammer genoeg. Het persoonlijke blikje is de hoofd-prijs van de actie en komt in de winkel te liggen. Ik had echter best willen betalen voor 1 blikje zalf met mijn eigen foto erop... Nu moet je maar afwachten of jouw blikje als beste uit de bus komt.

Vergelijken?

Twee campagnes over Schoonheid van Binnen, maar met grote verschillen. Dove 'vecht' voor echte schoonheid, zo is te lezen op .

Met meerdere filmpjes werpt het merk zich zelfs op als beschermheer van jonge meisjes en gaat het een jarenlang 'schoonheidsoffensief' aan, o.a. met virale filmpjes. Op de site klinkt een behoorlijk militante toon; doel van Dove is namelijk om 'de zeepbel van het schoonheidsideaal in de media uiteen te laten spatten'. In de viraaltjes zelf wordt niet gerept over producten.

Nivea gaat minder ver. Het merk koppelt zijn zalfjes aan een positieve houding. 'Mooi zijn is vriendschap', of op de 'Schönheit ist mehr als ein Ideal'.

De commercial heeft daarnaast een erg hoog ..., maar dat terzijde.

Dove spreekt zich letterlijk uit tegen het schoonheidsideaal en gebruikt daar ook nieuwe kanalen voor. Bij Nivea geen negatief woord te bekennen, en het merk promoot eigenlijk op ouderwets degelijke wijze zijn producten.

Maakt dit Nivea echter minder authentiek dan Dove, die aan het einde van de dag natuurlijk ook gewoon meer zalfjes wil verkopen?

Tijd voor een vergelijking. Wat werkt beter? De branding a la Dove, of de benadering van Nivea?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in