'Verbod op kinderreclame werkt'


Dat blijkt uit het proefschrift van Lennert Veerman van het Erasmus MC. De Consumentenbond maakt er melding van.
Het aantal kinderen in Nederland met overgewicht stijgt schrikbarend. Tussen 1997 en 2006 is het aantal verdubbeld. Overgewicht op jonge leeftijd vergroot het risico op diabetes, kanker en hartziekten en verlaagt hun levensverwachting.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens het onderzoek van Veerman werkt een verbod op reclame gericht op kinderen wel. Dat is opvallend, omdat buitenlands onderzoek (bijvoorbeeld in Zweden) zou hebben aangetoond dat zo’n verbod juist niet werkt.
De Consumentenbond zegt blij te zijn met de uitkomsten. De bond pleit al jaren voor een adequate aanpak van marketing gericht op kinderen. ‘Al in 2006 is internationaal afgesproken dat dergelijke reclame aan banden wordt gelegd, maar tot uitvoer is het tot op heden niet gekomen. In het onderzoek van Lennart Veerman ziet de bond een extra steun voor zo’n verbod’, aldus de bond.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid