Consumentenvertrouwen maakt vrije val


De index daalde van 15 naar ‒1, de grootste daling in een maand ooit gemeten, zo becijfert het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In een maand tijd is het oordeel over de economische situatie in de komende twaalf maanden volledig omgeslagen.
Uit de cijfers komt naar voren dat het pessimisme van de consument vooral de toekomstige economische en financiële situatie betreft. Waren er in augustus nog 16 procent meer optimisten dan pessimisten, in september domineerden de pessimisten met 18 procent, aldus het CBS.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe koopbereidheid bij consumenten is in september afgenomen. De terugval was echter minder scherp dan bij het economische klimaat.
Aan ondernemerszijde bleef het optimisme wel op peil. De index van het producentenvertrouwen stond op 7,5 punten. Dat is ongeveer op hetzelfde niveau als in augustus.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid