Overslaan en naar de inhoud gaan

Pr-branche verwacht enorme budgetstijging

Pr-budgetten zullen de komende twaalf maanden met 60 procent stijgen. Dit komt vooral doordat bedrijven meer gaan spenderen aan campagnes…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Brainjuicer, zijn 150 senior managers in de VS en de Emea-regio ondervraagd. De respondenten, voornamelijk verantwoordelijk voor marketing en pr, zijn ondervraagd over hun taken, problemen en prioriteiten voor de komende twaalf maanden.

related partner content for mobile comes here

95 procent van de ondervraagden zegt dat pr als een van de belangrijkste bedrijfsfuncties in hun organisatie wordt gezien, waarbij technologieën voor nieuwe media leiden tot hogere budgetten en meer betrokkenheid van de ceo. Het aantrekken van goede pr-mensen vormt een uitdaging. 21 procent van de ondervraagden geeft aan moeilijk geschikte medewerkers te kunnen vinden.

De pr- en marketingvertegenwoordigers noemen verder het opbouwen van hun merknaam (21 procent) en het managen van interne belanghebbenden als aandachtspunten. Opmerkelijk is de bezorgdheid over het tekort aan ‘mid-level’ pr-personeel.

Op de vraag wat een pr-bureau een goed bureau maakt, werd kennis van de markt waarin het bedrijf zich beweegt het meest genoemd (29 procent). Het gebrek hieraan vormt de grootste frustratie (32 procent). Het onderzoek wijst ook uit dat een bureaukeuze gebaseerd wordt op mond-tot-mondreclame en aanbevelingen door collega’s.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in