Pr-branche verwacht enorme budgetstijging


In het onderzoek, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Brainjuicer, zijn 150 senior managers in de VS en de Emea-regio ondervraagd. De respondenten, voornamelijk verantwoordelijk voor marketing en pr, zijn ondervraagd over hun taken, problemen en prioriteiten voor de komende twaalf maanden.
95 procent van de ondervraagden zegt dat pr als een van de belangrijkste bedrijfsfuncties in hun organisatie wordt gezien, waarbij technologieën voor nieuwe media leiden tot hogere budgetten en meer betrokkenheid van de ceo. Het aantrekken van goede pr-mensen vormt een uitdaging. 21 procent van de ondervraagden geeft aan moeilijk geschikte medewerkers te kunnen vinden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe pr- en marketingvertegenwoordigers noemen verder het opbouwen van hun merknaam (21 procent) en het managen van interne belanghebbenden als aandachtspunten. Opmerkelijk is de bezorgdheid over het tekort aan ‘mid-level’ pr-personeel.
Op de vraag wat een pr-bureau een goed bureau maakt, werd kennis van de markt waarin het bedrijf zich beweegt het meest genoemd (29 procent). Het gebrek hieraan vormt de grootste frustratie (32 procent). Het onderzoek wijst ook uit dat een bureaukeuze gebaseerd wordt op mond-tot-mondreclame en aanbevelingen door collega’s.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid