Dove campagne voor positiever zelfbeeld meisjes


Dove begint volgende week met een campagne om moeders van jonge meisjes aan te moedigen hun dochters meer zelfvertrouwen mee te geven over hun uiterlijk. Dove denkt dat vooral moeders een grote rol spelen in de manier waarop meisjes hun uiterlijk beoordelen. Zo wijst onderzoek van het schoonheidsmiddelenmerk uit dat 35 procent van de meisjes in de leeftijd van 15 tot en met 17 jaar ontevreden tot zeer ontevreden is over haar gewicht. Een op de vijf meisjes zegt wel eens moedwillig overgegeven te hebben na een zware maaltijd of geweigerd te hebben om te eten.
Volgens Dove worden meisjes via de media aangespoord te lijken op fotomodellen die op foto's met kunstmatige ingrepen extra slank en mooi zijn gemaakt. De schoonheidsproductenfabrikant voert al langer campagne om een lans te breken voor natuurlijke schoonheid, zie www.tijdvoorechteschoonheid.nl.(ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid