Overslaan en naar de inhoud gaan

Dove campagne voor positiever zelfbeeld meisjes

Het schoonheidsideaal bij meisjes neemt dramatische vormen aan. Dat heeft schoonheidsproductenfabrikant Dove donderdag gesteld op een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dove begint volgende week met een campagne om moeders van jonge meisjes aan te moedigen hun dochters meer zelfvertrouwen mee te geven over hun uiterlijk. Dove denkt dat vooral moeders een grote rol spelen in de manier waarop meisjes hun uiterlijk beoordelen. Zo wijst onderzoek van het schoonheidsmiddelenmerk uit dat 35 procent van de meisjes in de leeftijd van 15 tot en met 17 jaar ontevreden tot zeer ontevreden is over haar gewicht. Een op de vijf meisjes zegt wel eens moedwillig overgegeven te hebben na een zware maaltijd of geweigerd te hebben om te eten.

related partner content for mobile comes here

Volgens Dove worden meisjes via de media aangespoord te lijken op fotomodellen die op foto's met kunstmatige ingrepen extra slank en mooi zijn gemaakt. De schoonheidsproductenfabrikant voert al langer campagne om een lans te breken voor natuurlijke schoonheid, zie .(ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in