Chipknip verdwijnt uit meeste winkels
Volgens eigenaar Currence is door technologische ontwikkelingen de pinpas ook voor kleine betalingen interessanter dan de chipknip. 'Wij gaan nu aan winkeliers vragen of het nog wijs is de chipknip te accepteren als zij toch een nieuwe betaalautomaat aanschaffen', zegt een woordvoerder van Currence tegen Het Financieele Dagblad. 'Dat zal voor bemande retail meestal niet het geval zijn.'
Tot voor kort probeerde Currence de chipknip met campagnes juist te promoten bij winkeliers en consumenten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta'Het zou te ver gaan om te zeggen dat de chipknip dood is, want het aantal betalingen groeit nog steeds', zegt directeur Piet Mallekoote van Currence. 'Maar de miljarden transacties die we ooit voor ogen hadden, halen we nooit.'
De chipknip werd tien jaar geleden geïntroduceerd als ideaal betaalmiddel voor kleine bedragen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid