Overslaan en naar de inhoud gaan

PRadvertising? Mooie boel!

Er is op diverse communicatieblogs al geregeld over geschreven. En ook Richard Smit van FD schreef er laatst een groot verhaal over: De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is op diverse communicatieblogs al geregeld over geschreven. En ook Richard Smit van FD schreef er laatst een over: De vervagende grens tussen commercie en redactie.

related partner content for mobile comes here

Vooral gratis media en lifestylebladen zoeken de grens vaker op. PRadvertising (sorry voor het taalgrapje) noemen wij het intern. Volgens sommigen een schande. Meestal krijgen 'de PR-mensen' de schuld terwijl marketingafdelingen van media net zo graag met deze 'nieuwe mogelijkheden' schermen.

Wat mij betreft is het allemaal prima. Zolang de lezer er maar iets aan heeft en hij/zij niet bedonderd wordt.

Zet de trend door? Volgens mij gaat het nu harder dan ooit. Ik volg e.e.a. op de voet, maak in m'n dagelijkse werk graag gebruik van de mogelijkheden en leg op dit moment een archief aan van alles wat er gebeurt op dat vlak.

Zodat ik munitie heb als de tegenstanders van deze vervaging weer eens de bres op gaan. Het leverde al leuke discussies op: een aantal mensen met vasthoudende principes / van de oude stempel / met boter op hun hoofd * (doorhalen wat niet van toepassing is) roept graag heel hard dat ze tegen deze vermenging zijn en vooral dat het in hun media niet gebeurt. Tenminste...

Ook mijn favoriete middagkrant doet mee aan de anti-commercie-redactie-vervaging-campagne. Gisteravond schreef Maurits Schmidt een verhaal over hoogleraar Customer Media Edith Smit. (,). Het gaat eigenlijk over relatiemagazines maar op impliciete manier probeert Schmidt duidelijk te maken dat hij niet zo gediend is van die commerciele mensen die zich in bladenland gaan mengen.
Of hij het meent of gewoon een scherp gesprek wilde voeren weet ik niet. En het is ook gewoon z'n goed recht natuurlijk.

Maar als Maurits Schmidt nu eens 5 pagina's terugbladert in zijn eigen krant, dan komt hij tegen. Een maandlange (!) samenwerking tussen Parool en IKEA. Vier weken lang worden oude interieurs samen met omgetoverd in iets moois. Steeds aangekondigd op de voorpagina van de PS-bijlage.

En inclusief het boodschappenlijstje van de IKEA. Spreekt het interieur je aan, dan kun je meteen naar Amsterdam Zuid-Oost.

Mooie boel is dat! Het is overigens heel duidelijk dat er samengewerkt wordt met IKEA maar nergens staat dat het een 'advertentie' is.

Wat mij betreft prima content in het Parool maar op het randje is dit zeker. Wat jullie? Leest het Parool ook Molblog?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in