Overslaan en naar de inhoud gaan

Ubisoft zet Nederlandse en Duitse YouTubers tegenover elkaar in gamecampagne

De vloggers gingen met elkaar de strijd aan ter promotie van de nieuwe game ‘Rainbow Six Siege’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Brandboost by Divimove en Towel Media tekenen voor de realisatie van de campagne.

related partner content for mobile comes here

Spelontwikkelaar gebruikte de rivaliteit tussen de twee landen om via YouTube de jongere doelgroep te activeren, die steeds lastiger via traditionele media te bereiken is.

Influencer-campagne

In de &;Rainbow Six&;-campagne gingen vijf Nederlandse YouTubers als , en , de strijd aan met vijf Duitse YouTubers in een ‘real life’ oorlogssetting. De influencers kregen een serie uitdagingen en legde naast een video voor Ubisoft, hun eigen ervaringen vast op hun eigen kanaal. Gezamenlijk bereiken de Nederlandse YouTubers al meer dan 1,2 miljoen abonnees.

‘Wij merken dat influencer-campagnes voor games als Rainbow Six Siege, het beste tot hun recht komen als we deze laden met entertainment’, aldus van brandboost by Divimove. ‘Dat hebben we gedaan door de videogame te vertalen naar een realistische setting. De competitiviteit van de gamers doet de rest.’

De video&;s zijn te bekijken op het officiële kanaal van Ubisoft en de persoonlijke kanalen van de influencers:

GekkeMarkie:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

JoostSpeeltSpellen:

GameMeneer:

Credits
Bureau: brandboost by Divimove
Productiemaatschappij: Towel Media

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in