Overslaan en naar de inhoud gaan

VVD wint Amerikaanse award voor politieke campagne

Email-campagne zet 'Nederland op de kaart'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met een innovatieve email-campagne, gericht op meer persoonlijk contact met de kiezer, won het VVD-campagneteam van de provincie Zuid-Holland afgelopen week de Reeds Award voor de beste Europese email-campagne tijdens het Campaigns & Elections Symposium in de Verenigde Staten. Deworden ook wel de Oscars van de campagnewereld genoemd. 

related partner content for mobile comes here

Persoonlijke benadering

Het campagneteam ontwierp een persoonlijke mailing voor alle 97 kandidaten, waarmee zij hun achterban met een persoonlijk verhaal konden overtuigen. Dankzij diverse emailprogramma’s kon het VVD team aantonen dat de mailings niet alleen beter scoorden dan andere politieke mailings maar ook dat de kandidaten die deze mailings verstuurden meer voorkeursstemmen behaalden.

Kiki Bakker, campagneleider: ‘Uiteindelijk gaat het erom dat we weer een persoonlijke band tot stand brengen tussen tussen kiezer en gekozene “ 

Op de kaart gezet

De campagne viel op tot in Amerika. Shane Greer, uitgever van Campaigns & Elections, het vakblad voor politieke-campagnestrategen, schrijft in het juryrapport: &;De Reed Awards zijn de Oscars van de politieke-campagnewereld, en er een winnen is bijzonder moeilijk. Dat de VVD won spreekt boekdelen over de kwaliteit van het werk. In een sector die wordt gedomineerd door ondernemingen uit de VS, hebben Kiki Bakker en haar team Nederland op de kaart gezet.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in