Overslaan en naar de inhoud gaan

Porsche-rijders doen in nieuwe campagne mee aan verslavingsonderzoek

Het automerk wil laten zien dat het rijden in een Porsche een verslavende prikkeling aan onze hersenen geeft.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Begin februari liet Porsche in de &;Uncommon&;-campagne klanten hun .

related partner content for mobile comes here

tekent opnieuw voor de realisatie van de campagne.

Verschillende stimuli

In een neurologisch onderzoek, uitgevoerd door Prof. Dr. Victor Lamme (Universiteit van Amsterdam), werden aan 21 Porsche-rijders korte films van gelijke rijervaring in verschillende auto’s getoond, waaronder Porsche. Ook kregen ze verschillende stimuli te zien die bekend staan als verslavend.

De resultaten tonen dat de positieve emotionele reactie die een Porsche opwekt, de Nucleus Accumbens activeert, een belangrijk genotsgebied in ons brein. ‘Dat suggereert dat Porsche potentieel een verslavende prikkel kan zijn’, aldus Prof. Dr. Lamme.

De campagne is sinds deze week online en op televisie te bekijken:

Credits
Client: Porsche Marketing
Manager: Ingrid Oudejans
Product Marketing: Karin Hermans
Agency: Achtung!
Creative Director: Mervyn ten Dam
Concept: Jasper Janssen & Niklas Kristensen
Strategy: Boris Nihom
Design: Kees Plattel, Roy van Dijk & Joost Huver
PR Agency: Hagens PR Sarah Hagens Yuki Kho Denise Cremers
Photography: David de Jong
Neurological Science: Neurensics Prof. Dr. Victor Lamme Walter Limpens
Film Production: Wefim
Director: Jona Honer
Producer: Annemieke Boschma / Tobias Wilbrink
1st AD: Levi Wilbrink
DOP: Stephan Polman
Focus puller: Tein Brouwer
2nd camera assistant: Noen Brouwer
Gaffer: Willem van der Eerden
Best boy: Chris Vingerhoeds
Electrician: Aaron Tsanchz
Key grip: Jorrit Haas
Art: Marten Hoekstra
Editor: Xander Nijsten
Sounddesign: Taco Drijfhout
Grading: Barry (Captcha)
Visual effects: Daniel Falkenhagen (The Compound)
Laser: Marco Wienecke

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in