Overslaan en naar de inhoud gaan

Waterschap Brabantse Delta en Fightclub lanceren Klimaatlaarzen

Campagne spoort aan tot actie tegen extreme regenval.
Waterschap Brabantse Delta
Waterschap Brabantse Delta

Reclamebureau Fightclub heeft  in samenwerking met waterschap Brabantse Delta een campagne ontwikkeld die het topic wateroverlast op de agenda zet. Centraal in de campagne staan knalgele Klimaatlaarzen met een zool van 40 centimeter. De boodschap: samen kunnen we ons weren tegen steeds extremere regenval.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Extreme laarzen als statement

De Klimaatlaarzen met de 40 centimeterhoge zolen visualiseren de gevolgen van hevige regenval en wateroverlast die door klimaatverandering steeds vaker voorkomen. Richard Hol, creatief directeur van Fightclub: 'Als je in Brabant woont kunnen de gevolgen van toenemende weerextremen zoals je ze op tv ziet soms misschien een beetje als een ver-van-mijn-bedshow voelen. Maar overal zien we dat er geleidelijk steeds meer regen valt. Om die uitdaging tastbaar te maken hebben we de Klimaatlaarzen ontwikkeld. Zo starten we een gesprek over de rol die het waterschap speelt in de bescherming tegen wateroverlast, en wat inwoners zelf kunnen doen, zoals tegels wippen en regentonnen plaatsen.'

De laarzen vormen het middelpunt van de campagne die door Fightclub werd bedacht en uitgevoerd. De campagne startte op de Grote Markt in Breda, waar meteorologe Helga van Leur de Klimaatlaarzen onthulde voor pers en inwoners. De Klimaatlaarzen reizen vervolgens door de regio, zijn zichtbaar via OOH-reclame, in de (regionale) pers en op social media.

De strategische PR is in handen van The Finest - Public Relations. Samen met Fightclub zorgen zij ervoor dat de Klimaatlaarzen de aandacht trekken en het gesprek over waterbeheer aanwakkeren. En vooral ook wat inwoners zelf kunnen doen. Waterbeheer is een gezamenlijke uitdaging.

Credits:
Opdrachtgever: Waterschap Brabantse Delta
Campagne: Fightclub
Campagnefotografie: Corné van der Stelt
Public relations: The Finest - Public Relations

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in