Waterschap Brabantse Delta en Fightclub lanceren Klimaatlaarzen
Reclamebureau Fightclub heeft in samenwerking met waterschap Brabantse Delta een campagne ontwikkeld die het topic wateroverlast op de agenda zet. Centraal in de campagne staan knalgele Klimaatlaarzen met een zool van 40 centimeter. De boodschap: samen kunnen we ons weren tegen steeds extremere regenval.
Extreme laarzen als statement
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagDe Klimaatlaarzen met de 40 centimeterhoge zolen visualiseren de gevolgen van hevige regenval en wateroverlast die door klimaatverandering steeds vaker voorkomen. Richard Hol, creatief directeur van Fightclub: 'Als je in Brabant woont kunnen de gevolgen van toenemende weerextremen zoals je ze op tv ziet soms misschien een beetje als een ver-van-mijn-bedshow voelen. Maar overal zien we dat er geleidelijk steeds meer regen valt. Om die uitdaging tastbaar te maken hebben we de Klimaatlaarzen ontwikkeld. Zo starten we een gesprek over de rol die het waterschap speelt in de bescherming tegen wateroverlast, en wat inwoners zelf kunnen doen, zoals tegels wippen en regentonnen plaatsen.'
De laarzen vormen het middelpunt van de campagne die door Fightclub werd bedacht en uitgevoerd. De campagne startte op de Grote Markt in Breda, waar meteorologe Helga van Leur de Klimaatlaarzen onthulde voor pers en inwoners. De Klimaatlaarzen reizen vervolgens door de regio, zijn zichtbaar via OOH-reclame, in de (regionale) pers en op social media.
De strategische PR is in handen van The Finest - Public Relations. Samen met Fightclub zorgen zij ervoor dat de Klimaatlaarzen de aandacht trekken en het gesprek over waterbeheer aanwakkeren. En vooral ook wat inwoners zelf kunnen doen. Waterbeheer is een gezamenlijke uitdaging.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid