Overslaan en naar de inhoud gaan

The Fightclub overgenomen door Belgisch Customer Collective

Het is de eerste Nederlandse overname van de Belgische groep met internationale ambities.
Fightclub Customer Collective
Van links naar rechts Cees Faes, Michiel Mol, Dennis de Cat, Wouter Stoutjesdijk, Stefan Nuijten en Grégory Delens.
Fightclub Customer Collective
Van links naar rechts Cees Faes, Michiel Mol, Dennis de Cat, Wouter Stoutjesdijk, Stefan Nuijten en Grégory Delens.

Het Bredase brand & performance agency Fightclub, dat vorig jaar fuseerde met reclamebureau The Communication Company (TCC), is onderdeel geworden van Customer Collective. Fightclub is één van de grotere onafhankelijke full-service agencies van Nederland. Met deze eerste grote overname realiseert het van origine Belgische Customer Collective deze week een stap richting zijn internationale ambities. Eerder was het al actief in Nederland als The House of Marketing. 

related partner content for mobile comes here

Fightclub groeide naar eigen zeggen de afgelopen jaren flink en werkt na het winnen van pitches inmiddels voor Mora, DPD Nederland, Delta, Mercedes-Benz Trucks en sinds kort ook voor Fit For Free. Het bureau staat onder leiding van Stefan Nuijten (76interactive en Forza Refurbished), Michiel Mol (Lost Boys, ForceField VR, Force India F1) en Cees Faes (The Communication Company). 

Logisch

Nuijten zegt over de overname: 'Fightclub heeft zich autonoom naar een full service bureau ontwikkeld, echter is wat wij doen: merk activatie en performance marketing, nog maar een deel van de customer journey. Data en technologie worden steeds belangrijker in die journey en dat is niet iets wat je als marketing agency erbij voegt. De samenwerking met Customer Collective, als specialist in marketing strategy, data, technology en growth marketing, is daarom een logische stap voor ons.’

De Customer Collective groep bestond al uit partijen als The House of Marketing (strategische marketing consultancy en interim management), Upthrust (growth marketing) Grava (digital performance agency) en Dignify (CRM & marketingtechnologie). 'Met de komst van Fightclub kunnen we onze klanten nog beter en breder ondersteunen', licht Grégory Delens, managing partner bij Customer Collective, toe. 'Het bedrijf is al dertig jaar een sterke speler in de markt en werkt voor toonaangevende klanten. Hun expertise en kennis op vlak van brand & digital performance marketing, content en creatie zijn enorme aanwinsten voor onze groep.'

Na Intracto is Customer Collective de tweede Belgische groep die actief op overnamepad is in de Nederlandse markt. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in